Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Конкурси, вікторини

 Пізнавально-розважальна програма для учнів 6 класу
                                             Світ живопису навколо нас
Мета:    у доступній ігровій формі закріпити знання про пейзажний жанр живопису; по­глибити знання учнів про різні форми пейзажного жанру; озна­йомити з творчим доробком митців українського мистецтва; розвива­ти творчі та художні здібності, уяву, фантазію; сприяти форму­ванню інтересу до образотвор­чого мистецтва.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: репродукції кар­тин пейзажного жанру; інстру­менти й матеріали для проведення конкурсних завдань; плакат із на­писом назви програми.

                                                       Хід заходу

Ведучий 1. Ми починаємо пізнавально-розважальну про­граму «Світ живопису   
                  навколо нас». У ній беруть участь коман­ди учнів 6-х класів «Фарбочка» і    
                 «Пастелька».
Ведучий 2. Мольбертик — експерт-консультант із художніх питань. Творча натура.
                  Надає пере­вагу малюванню аквареллю і мас­лом. Прославився як
                  портретист. Його полотна могли б прикрасити будь-який музей.
Ведучий 3. Помічники нашого Мольбертика—тендітний і прозо­рий Акварельчик та
                   завжди помір­кований та поважний Гуашик.
Ведучий 4. А також члени на­шого шановного журі. Вітаємо всіх!
Ведучий 1. На початку зробимо невеликий екскурс в історію. 
                   Пей­заж (франц. — краєвид, місцевість) — картини, головний зміст яких ста­новить                      природа.
                   Люди почали малювати при­роду ще в доісторичні часи, але майже завжди її      
                   зображення слу­жило тлом для портрета чи якоїсь сцени.
    Ведучий 2. У Західній Європі пейзаж як самостійний жанр сфор­мувався лише в XVI—XVII                       ст. Створили його нідерландські жи­вописці.Нідерланди, як відомо, лежать на  
                  рівнині, розташованій на узбе­режжі Північного моря. Сувора природа навчила    
                  нідерландців ці­нувати й любити свою маленьку, але прекрасну країну. Нідерланд­ські                    художники першими почали писати картини, на яких зображу­вали свою землю.
Ведучий 3. Пейзажний живо­пис дуже різноманітний. Є пейза­жі, які з фотографічною
                    точністю передають ті чи інші куточки при­роди («Київ. Андріївський   узвіз», «Біля                       Дніпра» Бориса Приймака); інші створено фантазією худож­ника («Луки і поля» Івана                     Труша, «Лісові далі» Костянтина Кри- жицького). Деякі художники зу­міли тонко                           передати стан природи («Веселка над Києвом» Костянти­на Трохименка, «Вечір в                         степу» Сергія Світославського).
(Помічники демонструють картини.)
Ведучий 4. Згадайте картину відомого українського живопис­ця Миколи Петровича
                   Глущенка «Блакитний березень». Як поетич­но змалював він прихід ранньої
                   весни—пухкий блакитно-рожевий сніг, прозорі далі. Дивишся на кар­тину, і тебе                         охоплює передчуття наближення весни. Є у Глущенка й інші пейзажі: «Осінь»,                              «Літній день», «На Володимирській гірці», «Зимовий вечір» та багато інших.
(Демонстрація картин.)
Ведучий 1. Багато уваги при­діляють пейзажу і художники Донеччини. Емоційно насиче­ні          
                   пейзажі Івана Базилевського «Святогір'я», Олександра Воро­ни «Стара хата».
Ведучий 2. Соковиті пейзажі Тетяни Пономаренко «Квітень у Донбасі», «Квітучий
                   край»; Оле­ксія Полякова «Березень», «Степ Донецький».
Ведучий 3. Соціальним змістом наповнені колоритні пейзажі Івана Пилипенка
                «Собачівка», «Околиці Сталіно».
Ведучий 4. Вражає витонченіс­тю живопис Олени Григор'євої, виконаний в
                авторській техніці. Уважно роздивіться картини «Сад біля теплої води»,
               «Шлях приазовських павутин», «Шевченківські міста».
Ведучий 1. А чи знаєте ви, що пейзажі теж бувають різні? Саме про це нам уже
                   приготувалися роз­повісти наші Акварельчик і Гуашонок. Надаємо їм  
                    слово.
(Читання віршів супроводжу­ється показом репродукцій кар­тин.)
Акварельчик.
                             Там, де човен, море, пляж,
                             Буде в нас морський пейзаж.
                             Назва ще в нього — марина,
                            То не  дівчина — картина.
Гуаши.
             Ось будинок височить,
             Склом у вікнах весь блищить,
             Поряд площа чи проспект,
            Люди, транспорт, велотрек.
            Цей пейзаж такий близький,
            Ну,  звичайно, він міський.
Акварельчик.
                   Ну а тут блакит­на річка
                  В'ється степом, наче стрічка,
                  Поле з хлібом золотим,
                  Вулик з медом запашним.
                  Хата, свинка, курка, качка,
                  Клуня, хлів, курник та саж
                 — Буде в нас сільський пейзаж.
Гуаши.
 А ось ба — працює ГЕС,
 Вона рухає прогрес.
 Тут завод, там комбінат,
 Будівництво, шахти в ряд.
 Ти спитаєш: «Де ж пейзаж?
 То ж рідненький наш Дон­бас!».
Відповім: «Даю вам слово!
Той пейзаж — він промисло­вий!».
Ведучий 2. А тепер ми з вами переходимо до найцікавішої частини нашої програми — кон­                            курсів.
У першому конкурсі консуль­тувати і допомагати учасникам буде Мольбертик.

Конкурс «Майстри-художники».

Завдання: виконані малюнок за вибраним текстом вірша.
(Беруть участь по кілька гравців від команди.)

Надійшли морози, ріки закували.
І березам коси інеєм прибрали.
Пухова перина очі убирає,
Біла скатертина —ні кінця, ні краю.
 Під серпанком білим трави і листочки,
Річка оніміла, не дзюрчать струмочки.
 Омертвіли лози, ледь гіллям хитають,
А в полях морози та вітри гуляють (Я. Колас).

Летить багряне й золотисте
Березове й кленове листя,
 Поміж зеленою травою
Лягає ніжною габою.
Мовчать переліски й діброви,
 Не чуть пташиної розмови,
Осінній сон колише віти,
 Голівками поникли квіти
(Я. Щоголів).
Конкурс «Збери слово»

 Кожна команда отримує по три повітряні кульки.
Кольори кульок для кожної команди різні. У кож­ній кульці папірці, на яких напи­сано по одній букві. З папірців у кожній кульці учні повинні склас­ти певне слово, наприклад
 ма­рина, пейзаж, фарба,живопис чи будь-які інші).
Перемагає команда, яка виконає завдання швидше.

Конкурс «Знайди помилку»

У конкурсі берують участь од­ночасно обидві команди. Ведучий читає оповідання. Перемагає та команда, яка знайде в тексті біль­ше помилок.
Павлик і Сергійко, брати- близнюки, сиділи у своїй кімнаті і старанно виконували домашнє за­вдання.
           Слухай, Павлику, ти пам'ятаєш, що Марина Петрівна на останньому уроці малювання радила нам відвідати картинну галерею, де якраз діє виставка картин молодих художників на­шого міста.
   Так, добре пам 'ятаю, —ра­дісно відгукнувся Павлик. — Ду­маю, що сьогодні якраз найзручні­ше побувати на цій виставі.
Хлопці швидко впоралися з до­машніми завданнями, допомогли матусі по господарству й о два­надцятій годині вирушили до те­атру.
На превеликий жаль, екскурсо­вод захворів і відвідувачі, яких було зовсім мало, мусили самостійно розглядати картини. Радісне хви­лювання охопило братів, коли вони опинилися у просторому, світло­му залі. Очі розбіглися від великої кількості експонатів і розмаїття кольорів.
Хлопці уважно роздивлялися експозицію і тихенько ділилися враженнями.
     Павлику, подивися на цю картину, зовсім як у нашої бабусі. У дворі хата, колодязь, стежка ховається у садку, а там і вишні, і яблука, і сливи... Чудовий натюр­морт!
Але Павлик вже не чув брата. Його увагу привернула велика кар­тина, розташована в центрі сті­ни. Вдалині море і море, без кінця і краю, тихе, сяюче на сонці. Великі і маленькі судна заходять до гава­ні південного порту.
   Який чудовий портрет, — подумав хлопець.
У кінці залу братів зацікавила картина, на якій височіли завод­ські труби, працювали підйомні крани, на першому плані рухався довгий потяг, навантажений ру­дою. Хлопці дійшли висновку, що це міський пейзаж. Здається, саме про такий розповідала на остан­ньому уроці Марина Петрівна.
У куточку побачили портрет гарненької дівчинки і підпис під картиною «Марина».
— Знаю, знаю, — захоплено за­уважив Сергій, — цеє такий жанр живопису.
Та найбільше вразила хлопців серія малюнків, виконана простим олівцем. їх художник зробив, подо­рожуючи по різних країнах світу. На них були зображені рідкісні птахи та звірі. «Так, живопис — велика сила», — констатував Павло, уважно роздивляючись ма­люнки.
Хлопчики не помітили, як ми­нув час. Йдучи додому, вони ще і ще раз радо згадували побачене.
Помилки:
1.  Вистава замість виставка.
2.   Театр замість галереї.
3.  На картині бачили пейзаж, а не натюрморт.
4.  Портрет переплутали з мор­ським пейзажем.
5.   На картині не міський пей­заж, а промисловий.
6.  Назву картини «Марина» — ім'я дівчини переплутали з різно­видом пейзажного жанру.
7.     Простим олівцем викону­ються графічні, а не живописні роботи.

Конкурс «Склади пазл»

Учасникам конкурсу пропо­нується скласти зображення відо­мих пейзажів з окремих частин. Перемагає команда, яка виконає завдання швидше.
(Для проведення конкурсу можна використати розрізані листівки.)

Після завершення конкурсів журі підбиває підсумки.
Перемож­ці та найактивніші учасники наго­роджуються подяками.


З А Я В К а

на участь в районному  конкурсі декоративно-ужиткового і образотворчого
мистецтва «Знай і люби свій край» від  Зірненської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів

№ п/п
Назва роботи

Розділ

Прізвище, ім’я автора
Вік
Назва гуртка/
організації
Навчальний
заклад


Прізвище, ім’я, по батькові керівника
1.
«Коні, мої коні!»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Гаврилюк Димитрій Адамович
9 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
2.
«Чарівне дитин-
ство»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Шоперт Яна Дмитрівна
13 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
3.
«Весняноч-
ка–паня-ночка»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Драганчук Катерина Юріївна
 11 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
4.
«Лісова галявина»,
«Курочка ряба»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Логощук Яна Анатоліївна
13 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
5.
Лялька мотанка
Декоративно-ужиткове мистецтво
Гоголь Дарина Андріївна
16 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
6.
«Моя Батьків-
щина»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Данильчук Сергій Леонідович
17 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
7.
«Моє Зірне»
Образотвор-
че мистецтво
Коробкова Ангеліна Богданівна
11  років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна
8.
« Це все моє, все зветься Україна»
Образотвор-
че мистецтво
Трофимчук Алла Валентинівна
12 років
«Дивосвіт»
Зірненська загальноос-вітня школа
І-ІІІ ступенів
Євтушок Алла Адамівна




М.П.                    Директор навчального закладу______________(підпис)












Переможці шкільного конкурсу



Данильчук Ярославчик


Гаврилюк Димитрик

Логощук Яночка


Шоперт Яночка


Драганчук Катеринка

Коробкова Ангеліночка



Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Коні, мої коні!»
Автор                     Гаврилюк  Димитрій  Адамович
(прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    10.10.2006 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Витинання
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна



Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Чарівне дитинство»
Автор                     Шоперт Яна Дмитрівна
 (прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    23.01.2003 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Бісероплетіння
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна



Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Весняночка–паняночка»
Автор                     Драганчук Катерина Юріївна
 (прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    22.10.2004 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Паперопластика
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна


Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Лісова галявина», «Курочка ряба»»
Автор                     Логощук Яна Анатоліївна
 (прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    30.10.2002 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Вязання гачком
Назва установи    Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна



Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Лялька мотанка»
Автор                    Гоголь Дарина Андріївна
(прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    10.08.2000 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Народна лялька
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна


Етикетка на експонат :
Назва роботи        «Моя Батьківщина»
Автор                     Данильчук Сергій Леонідович
 (прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    07.06.1999 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Аплікація
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна



Етикетка на експонат :
Назва роботи       «Моє Зірне»
Автор                    Коробкова Ангеліна Богданівна
 (прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    08.08.2004 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Живопис
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна



Етикетка на експонат :
Назва роботи        « Це все моє, все зветься Україна»
Автор                     Трофимчук Алла Валентинівна
(прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження    02.07.2003 року
(число, місяць, рік)
Техніка виконання       Графіка
Назва установи      Зірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Керівник гуртка           Євтушок Алла Адамівна










Немає коментарів:

Дописати коментар