Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Тиждень художньо-естетичної галузі

План тижня предметів

художньо - естетичного циклу

18.12.2023- 22.12.2024рр.

Дата проведення

Тема

заходу

Клас

Відповідальний

 

18.12.23 р

«А на Андрія…» - українські вечорниці

Музична вікторина

 

9   клас

 

       7   класи

 

    Романович Н.М.

 

     Євтушок А.А.

 

19.12.23р.

Конкурс на кращу новорічну витинанку

 

 

3-7 класи

 

Євтушок А.А.

Наумчук Л.М.

 

20.12.23р.

Конкур на кращу

колядку

 

Музичні загадки

 

 5-ті класи

 

5-6 класи

 

Євтушок А.А.

 

Євтушок А.А.

 

21.12.23р.

 

Конкурс малюнків

« Я люблю зиму»

 

     2-8 класи

 

     Євтушок А.А.

Наумчук Л.М.

 

22.12.23р.

 

 

 

 

 

Свято Миколая

 

Декоративний живопис « Ніч перед Різдвом»

 

      6  класи

 

5 класи

 

Боровець В.М.

 

Євтушок А.А.

                 Учитель образотворчого та музичного мистецтва :           Євтушок Алла                                                                                                                     Адамівна

                  Учитель образотворчого  мистецтва:                           Наумчук Людмила                                                                                                                     Миколаївна


           Музична вікторина

Мета. Збагатити учнівський досвід з музичного мистецтва. На прикладах зразків народної творчості та класичної музики формувати хист до живопису, поезії, театралізації художніх образів, бережливого ставлення до природи. Формувати в учнів народну фундаментальну основу – слухати, відчувати, розуміти.

Тип муз. вікторини: комбінований.

Обладнання. ТЗН. Ударно-шумові інструменти: бубони, дерев’яні ложки,  саморобна гра доміно - ,,Українські народні музичні інструменти’’.

Таблички на партах: музиканти, художники, поети, режисери, юні натуралісти. Фломастери, два великі чисті ватманські листи.

З кожного класу грають по 10 учасників. Учні одного класу готують по 10 теоретичних запитань, по 5 муз. загадок, повинні навчитися співати муз. інтервали, гімн України, грати на ударно-шумових інструментах.

Учитель:,,У яких би барвах небо не світилось

Збережи кровинку рідного тепла,

Тільки б вічні зорі в криниці дивились

Тільки б наша пісня нас пережила”.

1. Десять теоретичних запитань 5 А класу  :

1) Український народний духовий муз. інструмент великої довжини {до 3 метрів }, поширений у західних областях України. { трембіта}

2) З якої дитячої опери взято цей уривок: ,,Я лисичка, я сестричка, не сиджу без діла, я гусятка пасла, полювать ходила’’? { о. ,, Коза – Дереза’’ М. Лисенка }

 3) Український мандрівний музикант 17 – 19 століть. { кобзар } 4) Найвищий музичний навчальний заклад. { консерваторія }

5) Хто зробив обробку української народної пісні ,,Щедрик’’ ? { М. Леонтович }

6) Графічне зображення музичного звука. { нота }

7) Головний стійкий звук мелодії що викликає відчуття ії закінченості. { тоніка }

8) Сукупність кількох звуків що виконується одночасно. { акорд }

9) Відстань між двома звуками по висоті. { інтервал }

10) Найменший смичковий інструмент. { скрипка }

Десять теоретичних запитань 5- Б класу:

1) Автори гімну України. { муз. М. Вербицького сл. П. Чубинського }

2)Автори пісні ,, Зоре моя вечірняя ‘’ { муз. Я. Cтепового вірші Т. Шевченка }

3) Українські народні танці. { гопак, козачок, метелиця }

4) Ансамбль з трьох виконавців. {тріо }

5) Музикант який грає на цимбалах. { цимбаліст }

 6)Музичний інструмент іспанського походження із 6 струн. { гітара }

 7) Низький жіночий голос. { альт } 8) Керівник хору. { хормейстер }

 9) Крапка, що стоїть праворуч від ноти або паузи. { збільшує тривалості ноти або паузи у півтора рази }

10) Найбільший інструмент із сімейства смичкових. { контрабас }

2. Конкурс на краще виконання гімну. ( по одному солісту з кожного класу, під акомпанемент фортепіано, по черзі, співають ,, Ще не вмерла України’’).

3. П’ять музичних загадок від 5а класу:

1) Ну й велика в хлопця скрипка – відвести не міг очей. Звук низький, баритональний – це і є… { віолончель }

2) Я – ані скрипка, ані бас, сама із деревини, Та звеселю й спечалю вас, коли мій спів полине. З моїх складів неважко скласти словечка ,, сопка’’ й ,, спілка’’, Отож, назвіть мене, будь ласка, зовуся я … { сопілка }

3) Як пісні свої співає цей старенький бандурист , Відчуваєш в серці жар. Хто ж він є ? – Співець - … { кобзар }

 4) Ось казахський інструмент – дві струни на довгій деці. Взяв акин його та й гра. Це відома всім … { домра }

 5) Зверху кожа, знизу тоже, а в середині пусто. { барабан }

 П’ять музичних загадок від 5б класу:

 1) Я ваша подруга, я ваша супутниця, В дорозі  без мене нічего не вийде. Зі мною друзі завжди цікаво. Ви всі впізнали ? Ну певно що… … { пісня }

2) Веселяться музиканти посміхнувся диригент, Лад в якому ми граємо називається ... { мажор }
3) Щоб ще артист станцював, відгадай, що зал кричав? { біс }
4) В ньому чотири музиканта-віртуоза і таланту, заспівають будь-який мотив, як зветься колектив? { квартет } 
5) Цей струнний інструмент задзвенить в будь-який момент. І на сцені, в кращому залі і в поході на привалі... { гітара }

 4. Конкурс - кращий гравець у музичне доміно. ( З кожної команди виходять по два учасника, отримують по чотири картки, кожна з яких поділена на дві частини де намальовані українські народні музичні інструменти. В час гри називають муз. інструменти. У кого доміно закінчується, той приносить перемогу класу.)

 5. Звучить муз. Твір Е. Гріга ,, Ранок”, де композитор зображує природу рідного краю. Працюють групи: музикантів, художників, поетів, режисерів, юних натуралістів. Художники працюють біля дошки, малюють образ ранку, інші – на своїх місцях. Музиканти думають як відобразити

сонечко на фортепіано. Поети дописують віршовані рядки:

Юні натуралісти придумують плакати на тему: ,, Бережи природу”. Режисери створюють сценарій кліпа на музику (наприкінці конкурсу- спільний результат).

 6. Конкурс – спів музичних інтервалів. До вчительського столу виходять юні натуралісти, по два учня з кожного класу. Вибирають фігурки грибів, птахів, тварин з номерами інтервалів. Cпівають по черзі : ,,Збережи природу”_ _

 7. Конкурс - вгадай мелодію (по п’ять мелодій  ).

8. Гра на ударних музичних інструментах. Під музику українського народного танцю ,, Гопак “ грають, окремо, спочатку група 5а класу, потім 5 б. ( наприкінці-підсумок балів, спільний результат,нагородження переможців) . Після нагородження у вікторині – конкурсі, всі учні співають 2 куплет пісні ,,Матінка- земля”: ,,Захисти нас, Боже, від лихої долі, І роди до волі житечка у полі. Щоб сміялись дзвінко діти в кожній хаті, Щоб були всі люди щасливі й багаті. Приспів: Я здійму до неба крильця – рученята Помолюсь за маму, помолюсь за тата. За сестру і брата, за усю родину І за рідну неньку, неньку – Україну”.

Оцінювання: 1. 10 теоретичних запитань (кожна вірна відповідь – 1 бал )

2. Краще виконання гімну України (за 5-ти бальною системою).

3. 5-ть музичних загадок (кожна вірна відповідь – 1 бал) .

4. Кращий гравець у музичне доміно (за 5-ти бальною системою).

 5. Робота в групах : музиканти, художники, поети, режисери, юні натуралісти (кожній групі – до 3-х балів).

6. Спів музичних інтервалів (кожному співаку – до 2-х балів).

7. Вгадай мелодію (вгадана мелодія – 1 бал).

8. Гра на ударно-шумових інструментах (за 10-ти бальною системою).

Музичне виховання дуже важливе для дітей: воно дозволяє розкрити їх індивідуальні здібності, виявити наявні таланти і схильності до музики, розвиває творче мислення, уяву, пам’ять, робить сприйняття тонким і чутливим. Якщо регулярно з малих років давати дітям слухати класичну музику (інструментальну), то у них буде виховуватися любов до музики і з’явитися свій смак, а також почуття ритму і слуху. Поступово такі «музичні» дітки вміють відрізнити Моцарта від Бетховена і є гордістю для своїх батьків. Для тих, хто хоче розвивати у дитини музичну грамотність, буде зовсім не зайвою вікторина для дітей питання відповідь. Заняття у формі вікторини ідеально підходять для музичної освіти дитини, так як дозволяють прищепити не тільки любов до музики, а й реальні знання.


 Тема « Майстер клас «Новорічні витинанки»

 

Мета:

– розширити уявлення учнів про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові, навчити правильно поєднувати силуетну форму та декор;

– розвивати просторове мислення, естетичні почуття, смак;

– виховувати дбайливе ставлення до природи, охайність під час роботи.

Оснащення

– Матеріали та інструменти: кольоровий папір, ножиці, клей, конфетті, серпантин, клейонки, серветки для витирання рук та пензлів.

1.      Зоровий ряд: фотографи новорічних витинанок, а також витинанок, створених руками майстрів.

 

 

Хід заняття

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до праці

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель (декламує (на вибір) вірші: В. Багірова “Ялинка”, Олександр Олесь “Ялинка”, Т. Корольова “Новорічне свято”). Чи можна такі ялинки, про які йдеться у віршах, зустріти у лісі? Звісно, це неможливо. Там ростуть звичайні зелені ялинки. А коли ялинка стає чарівною? Так, на Новий рік, коли ми її гарно прикрашаємо. Сьогодні ми виготовлятимемо новорічні ялинки.

3. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Скажіть, будь ласка, хто вдома завжди ставить на Новий рік справжню ялинку? Може, у когось штучна ялинка? Чому батьки купили штучну ялинку? Мабуть, тому, що їм дуже шкода, коли вирубують живі ялинки у лісі. Чи знаєте ви, що ліси – це легені нашої Землі? Саме дерева очищують брудне повітря, і ми маємо можливість дихати. Може, ви й самі відчували, як легко дихається у лісі.

Мені теж дуже шкода, коли знищуються ліси, тому я пропоную сьогодні створити ялинку власноруч. Така ялинка прикрашатиме вашу кімнату на Новий рік, і це не нашкодить нашим лісам. Чи згодні ви стати справжніми майстрами і створити новорічну диво-ялинку? Але спочатку проведемо…

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Розгляньмо, як виглядають ялинки, яку форму вони мають (демонстрування наочності). Якщо

дуже спростити форму ялинки, то вона стане схожою на звичайний трикутник. Праворуч і ліворуч від стовбура у ялинки ростуть гілки. Ось і ми спробуємо створити з кольорового паперу красуню ялинку.

Перед початком роботи пригадайте правила користування ножицями та клеєм.

Беремо кольоровий папір, складаємо його навпіл. Наша ялиночка матиме симетричну форму. У 1-му класі ми вже вивчали, що таке симетрія. Зображення можна назвати симетричним, якщо права та ліва частини зображення повністю співпадають (як крила у метелика).

Наша ялинка також буде симетричною – її ліва та права сторони співпадатимуть. Лінія згину нашого паперу буде віссю симетрії, тобто такою лінією, яка поєднує симетричні сторони – праву та ліву.

Лінія згину – це лінія стовбуру нашої ялинки.

Тепер на аркуші кольорового (зеленого) паперу, який ми зігнули навпіл, малюємо трикутник. Вершина трикутника буде розташована на лінії згину. А зараз, не виходячи за межі трикутника, промальовуємо гілочки ялинки.

Вирізаємо одну із заготовок для нашої ялинки, вона слугуватиме шаблоном для наступних заготовок. Таких однакових заготовок нам знадобиться 3 або 4 (залежно від того, наскільки пухнасту ялинку ви хочете мати).

Після вирізування всіх заготовок розгортаємо їх та приклеюємо одну до одної.

Ось наша ялинка і готова. Але вона зовсім не новорічна. Що ми маємо зробити, щоб наша ялинка стала справжньою новорічною красунею? Її необхідно прикрасити. Прикрасьте її за власним смаком.

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Виготовлення новорічної ялинки симетричної форми з кольорового паперу

7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Учитель (декламує вірш)

ЯЛИНКА

Прибрана ялиночка

Іграшками сяє.

Танці круг ялиночки,

Сміх дзвінкий лунає.

Пишна ялиночка,

Золоті вогні,

Стрінемо радісно

Новорічні дні.

З лісу позбігалися

Білочки й зайчата.

У танок зібралися

З дітками звірята.

(М. Познанська)

¦ Для чого ми виготовляли ялинку з кольорового паперу?

¦ Навіщо зберігати ліси нашої планети?

¦ В який спосіб ми виготовляли новорічну ялинку?

¦ Для чого ми складали кольоровий папір навпіл?

¦ Що таке вісь симетрії?

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка , перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

 

 

 

  Тема: Конкурс малюнків  « Я люблю зиму»

 

Мета: закріпити з дітьми знання про зиму,про зимові явища в природі (снігопад,  вітер, завірюха, мороз), загадки про них. Пригадати поетичні рядки про зиму, прославити її піснею. Ознайомити з новою технікою створення зображень – акватипією. Вчити передавати задум малюнка у певній кольоровій гамі. Розвивати спостережливість, творчість, фантазію, естетичний смак, мислення, мову. Виховувати акуратність, самостійність, старанність, вміння бачити красу в природі.

Матеріал: білий папір, дощечки для ліплення, господарське мило, гуашеві фарби, пензлі, стеки, вірш А.Качана «Дивні квіти», мелодія, лист, вірші і загадки про зиму і зимові явища, розмальоване вікно морозовими малюнками.

 

             В конкурсі взяли участь понад 60 дітей школи. Кожен з них зобразив своє бачення зими і відобразив настрій свята за допомогою пензля і олівця. Кращі роботи демонструвались на виставці.

 Тема « Майстер клас «Новорічні витинанки»

Мета заняття: Ознайомити із видами витинанок, дати поняття про оберегові символи у витинанках, показати різноманітність форм і візерунків витинанок; виховувати розуміння взаємозв’язку внутрішньої та зовнішньої краси навколишнього світу через створення художнього образу засобами витинанки та естетичне ставлення до народного мистецтва.

Обладнання: кольоровий папір, картон, клей ПВА, ножиці,  простий олівець, зразки витинанок.

Хід заняття

І. Організація  заняття. Підготовка  робочих місць до заняття

Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтва - світ Витинанки. Витинанка - дивовижна річ, яка виконується з простого матеріалу – паперу. Перші паперові прикраси,які можна вважати аналогами традиційних витинанок в Україні,виникли в Китаї. У середині 19 століття в українських селах народними паперовими прикрасами селяни  оздоблювали хати. Витинанки приурочувалися до основних подій у житті селянина. Наприклад:

- до жнив – врожайна;

- до заручин – заквітчана;

- до весілля – весільна.

І в наш час перед Новим роком у школах, дитячих садках ,вітринах магазинів можна побачити новорічні витинанки.

Витинанки – орнаментальні і фігурні прикраси, ажурно вирізані ножицями або ножем. При вирізанні витинанок папір рухається в необхідному напрямку, а ножиці знаходяться в одному положенні.                       В процесі роботи забороняється розмахувати ножицями і розмовляти. Від назви техніки походить і термін.

Витинанки поділяються на види за технікою та технологією виготовлення. За технологічними  особливостями витинанки поділяють:

·         ажурні;

·         силуети;

·         одинарні;

·         складні.

Сьогодні  ми  з вами будемо виготовляти  витинанку «Новорічну».

ІІІ. Демонстрування різних зразків витинанки.

ІV. Практична робота. Виготовлення витинанки - Послідовність виконання. Підготуйте  кольоровий папір та картон. 

Складіть аркуш навпіл кольором всередину, а потім учетверо, увосьмеро, залежно від малюнка.

Нанесіть малюнок на кольоровий папір залежно від осі симетрії.

Охайно виріжте за малюнком усі елементи композиції (птахів, квіти,)

Покладіть  під  прес або випрасуйте усі елементи композиції.

Визначте положення  кожного елемента композиції на картоні. Зробіть помітки олівцем.

Наклейте всі елементи витинанки на кольоровий картон.

Повторення правил техніки безпеки:

- різати папір ножицями тільки від себе;

- передавати ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні;

- після завершення роботи прибрати своє робоче місце і скласти ножиці.

Бесіда-опитування:

Коли з’явились перші витинанки?

З  якою метою створювали витинанки?

Як оздоблювали ними житло?

Які оберегові символи зустрічаються у витинанках?

Як сьогодні відроджується витинальне мистецтво?

Яку витинанку ми сьогодні робили?

VІ. Підведення  підсумків заняття.

Оцінювання дитячих робіт за такими критеріями:

- оригінальність роботи,

- ажурність витинанки,

- правильність композиційного й кольорового рішення.


 Конкурс колядок та щедрівок « Різдвяна зірка»

 

В школі 21 грудня проходив  конкурс «Різдвяна  зірка» , організатором якого стали вчитель музичного мистецтва Євтушок А.А.,та адміністрація школи У конкурсі взяли участь представники з кожного класу школи.

Конкурс проведено  з метою відродження традицій та обрядів українського народу, глибокого їх вивчення та поширення,  популяризації    невичерпних джерел фольклору, підвищення художнього рівня аматорського мистецтва.

На сцені діти не втомлювалися колядувати, щедрувати, віншувати.Скільки радості, добра, світлої енергії подарували глядачам артисти. Особливо порадувала велика кількість дітей, які брали участь у конкурсі. Адже саме їм переймати ці традиції, берегти їх та нести у майбутнє.

А оцінювало   конкурс журі,  яке очолювала заступник директора з навчально-виховної роботи Наумчук Л.М..

Так, серед початкових класів:

- перше місце-                                                         

- друге місце –                                 

- третє місце -

Серед середньої ланки школярів переможцями стали:

- перше місце  -  розподілили учениця 7-А класу Бойчук в., та ансамбль 6-А класу;                      

- друге місце  - розподіліли  ансамбль 5-А класу, та ансамбль 6-Бкласу;                                           

- третє місце –квінтет 5-Бкласу,та ансамбль 7-Бкласу

Гучними оплесками глядачі сприйняли виступ вчителів який представив вокальну  композицію «Добрий вечір тобі….».

Всі  учасники та переможці конкурсу були нагороджені грамотами. 

 

 Небесний гість – святий Миколай»

Музично - літературна композиція

Вступне слово вчителя

Коли Святий Миколай

З небес на землю йде,

То кожен дім і школа,

Мов вулик бджіл гуде.

І нашу школу не оминуло це свято

Передчуття чогось неймовірного і казкового, а ще аромат незамінних мандарин – напевно, таким для більшості малечі й для багатьох дорослих є наближення Дня св. Миколая. Дня, на який всі чекають, щоб поділитися своїм теплом, і не тільки зі своїми найближчими, а й з тими, хто просто цього потребує. Звичай дарувати подарунки в цей день має багатовікову історію і пов’язаний з постаттю єпископа міста Міри в Малій Азії – святого Миколая. Від його смерті минуло сімнадцять століть, тому не дивно, що ми насправді знаємо доволі небагато фактів із його життя. А ті, що нам відомі, дійшли не в первісному вигляді. Тому дослідникам життя святого Миколая завжди було важко відділити правду від легенди, що оточує постать цього доброго сивобородого покровителя дітей.

Важко однозначно сказати, звідки і відколи саме бере початок звичай дарувати подарунки в день святого Миколая. Відомо, що вже у середньовіччі святого вважали покровителем і опікуном дітей. У Х ст. для дітей організовували театралізовані сценки про життя святого, котрі згодом набули популярності у цілій Європі. Збереглися згадки, що у Центральній Франції у ХІІ ст., у переддень дня св. Миколая черниці розносили подарунки для дітей з бідних родин і залишали їх біля дверей будинку. Зв’язок культу святого Миколая з даруванням подарунків для дітей прослідковується з XV ст. 

Якою б не була справжня історія св. Миколая, де б не знаходилися його мощі, варто пам’ятати, що головними залишаються все ж істини, які він уособлює вже багато століть – любов до ближнього та всеохоплююче милосердя. Тому хоча б раз у рік – у переддень його свята, згадаймо про тих, хто потребує нашої уваги і допомоги, й станьмо хоча б на мить помічниками цього великого святого.

 

Святий Миколай – найяскравіший

приклад   добродійництва і милосердя

Мета: ознайомити дітей з народно-обрядовим святом Миколая,святкуванням і звичаями; Розказати про доброчинні справи св. Миколая. Виховати в учнів любов до ближнього, почуття доброти й милосердя  прощення, любові до ближніх. Розширити знання про зимові обряди; розвивати увагу, творчу ініціативу, естетичні почуття школярів; виховувати пізнавальні інтереси, бажання наслідувати народні звичаї.

  Розвивати естетичні смаки ;виховувати ціннісне ставлення особистості до народності.

Обладнання:  Ікона Миколая,свічки,вишиті рушники, скатертина,інтер’єр  сільської хати.

Учасники: Оленка , Іванко,мати,зірочки, янголи,ведучі,Миколай ,Антипко, Павлик дівчинка.

Хід свята

1-      ведучий.

 Є в нашого народу чудові традиції. Колядки , щедрівки, є й вечорниці.

Ось настав чудовий день,

Повний сонця і пісень.

Повний радощів для друзів.

Що зібрав їх в дружнім крузі.

Показати хочем  нині.

Як у нашій Україні ,

Ми святкуємо  Миколая.

2-      Ведучий.

Коли Святий Миколай

З небес на землю йде,

То кожен дім і школа,

Мов вулик бджіл гуде.

3-      Ведучий.

Там дітвора чекає

На срібних янголят,

Що із доріг безкраїх

На землю загостять.

1-      Ведучий

Маємо чого радіти ,

Добре знаєте ви, діти!

Долетіла до нас вість.

Що до нас в дорозі гість.

Хто це кожен пам’ятай.

Всі разом . Це святий Миколай.

( Пісня Святий Миколай)

1-      ша зірочка.

    Ми, зірочки, спустились з неба.  Щоб освітити путь Святому Миколаю.Він в саночках до діток приїзжає і ось про що питає.

2-      га зірочка. Чи вмієте молитися? Чи не любите сваритися?

3-      тя  зірочка. Чи слухняні ви в батьків? Чи не маєте гріхів?

(Всі разом зірочки). Бо нас з неба все видно.

1-      ша зірочка.  Сніги покрили поля і гори.

Інеєм блищить і ліс, і гай.

Іде до наскрізь ниви й гори,

Святий угодник Миколай.

2-      га зірочка.

Що він несе в своїй торбинці

Багато гарних забавок

                        Несе чемненькій він дитинці.,

                       А для нечемних - жмут різок.

3-      тя  зірочка

                За ним рушають янголята.

                Тримають книги у руках

                Що, де, кому з нас треба дати –

                 Усе списали в тих книжках.

1-      ведучий.  Свято Миколая - угодника - одне з найулюбленіших народних  свят. З іменем Святого Миколая пов’язано безліч легенд та переказів. Купці мореплавці та земле проходці  здавна вважають його своїм покровителем,охоронцем та заступником.

Миколая шанували в Україні,бо вірили що він є покровителем війська Запорізького. Ще за життя його називали батьком сиріт і знедолених.

2-      ведучий. Народився Миколай у місті Патарі,що в Південній Італії,біля 280 року. Після смерті батьків  17 –річний Микола роздає все своє майно бідним людям і вирушив до Палестини вклонитися святим містям. Повернувшись,він став священиком. Відтоді Миколай допомагав усім,хто потребував його допомоги: зцілював хворих, рятуваврибалок,запобігав стихійному лихові.

           Незважаючи на високий духовний стан,Миколай був людиною скромною, носив простий одяг,їв один раз вдень, недосипав,відддаючи нічний час молитвам. У  нашого народу в пошані - Микола Чудотворець. Святий Миколай вважається покровителем всіх бідних і знедолених.

3-      Ведучий. А ще Миколай піклується про дітей, наставляє їх на праведну путь. У ніч з 18 на 19 грудня з неба на кришталевих санях їде на землю Святий Миколай. Він заходить до кожної оселі й кладе під подушки свої чудові небесні гостинці. Розбишакам  Святий  Миколай дарує жмут  прутиків,бо з неба він бачить кожного із нас і добре знає,хто чемний ,а хто не дуже.

1-       Ведучий. Друзі а зараз  ми з вами завітаємо до українських осель і подивимось, як діти готуються до зустрічі з Миколаєм  .( Звучить мелодія)

Сценка  Лист до Миколая

Дійові особи Оленка і Павлик

( На сцені стоїть стіл , дівчинка сидить і пише листа. Заходить її братик і підглядає,що вона пише.)

Оленка. Не підглядай.( затуляє рукою).

Павлик .  І що за таємниця?.

Оленка.   Не скажу. Іди геть.

Павлик . Чи бува моя сестричка не закохалася.?І пише листа коханому, та ще й з візерунками.

Оленка . Не коханому ,а лист Святому Миколаю. Розмальовую ,щоб лист був гарний.

Павлик. І що ти пишеш Святому Миколаю?

Оленка. Що хочу,  те й пишу. Не заважай!

Павлик. Коли причепиш на вікно ,то я все одно прочитаю.

Оленка. А чужі листи читати не можна! Святий Миколай побачить що ти читаєш його лист, розгнівається і нічого тобі не принесе.

Павлик. Не базікай!Подарунок Святого Миколая - це моя мрія..

На відміну від тебе,я не роблю з цього таємниці, а можу зачитати лист ( витягує з кишені зім’ятий лист і читає): « Святий Отче Миколаю, подаруй,будь ласка,татові нову машину,мамі – трикімнатну квартиру, а мені – новий комп’ютер».

Оленка. Як ти можеш таке просити?

Павлик.   А що ж мені просити : зошит чи іграшку? У мене їх доволі.

Оленка. Тоді послухай мого листа.  Ти поділився зі мною своєю таємницею, то і я поділюсь своєю( читає):

 « Святий Миколаю! Я знаю , що не завжди була чемною і слухняною дитиною. Будь ласка, вибач мені,бо я хочу доволі багато. Хочу аби ти молив Бога,що він дав здоров’я татові,матусі, мені і братикові, а приносити нічого не треба, хіба що маленьку цукерочку».

Павлик. Ти якась дивна. А ми що хворі?ми й так усі здорові.

Оленка. Сьогодні так, а не відомо , що буде через рік.

Павлик.  Ти вже набридла із цим: щ буде далі,що буде далі. Минулого року не дозволила свіжу ялинку поставити в хаті. Тільки ходила й плакала: - Ой не треба ялинку рубати.

Чуєш плачуть малі зайченята?...У тривозі птахи і звірі.

Посади її на подвір’ї.(Оленка бере брата за руку веде до ялинки).

Оленка. Глянь,ялиночка ця на диво, запашна і красива.

Навкруг неї танцюють сніжинки,всі радіють,жива ялинка.

Павлик.  Звичайно. Як же їй не бути красивою. Тато через тебе аж із Карпат віз деревце. Щоб тобі догодити . Ось і вибрав найкращий сорт.

Оленка. За це я йому вельми вдячна. Ось і прикрасимо її на Різдво, і вона радітиме.

Павлик. Як це вона – радітиме? Хіба вона жива?

Оленка. Вона росте, а значить знає що ми її любимо.

Павлик. Ну ти й фантазерка!Ще скажи татові ,щоб копицю сіна під ялинку кинув, а в неї горіхів. Ти їх збиратимеш і квоктатимеш , що квочки велись і курчата вилуплювались.

Оленка. Дякую за ідею . Обов’язково скажу таткові. Минулого року,коли ми їздили до бабусі на святу вечерю,мені дуже сподобалося в такий спосіб збирати горіхи.

Павлик. Що по снігу лазитимеш?

Оленка. Не по снігу ,а по сіні. Буде цікаво і весело. Бабуся розповідала,що це наші звичаї,то чому так не робити і не вірити в них?

Павлик. Дивна ти. Як це вірити у звичаї?

Оленка. Але ж у Миколая ти віриш?

Павлик. Це інша річ.

Оленка. Лист  перепиши будь ласка,щоб Миколай не розгнівався на тебе.

Павлик. А чому б йому на мене гніватись?Я ж нічого поганого не хочу. Мама плаче що замала квартира,тато часто ремонтує машину, а  мій комп’ютер уже застарів.

Оленка. Розумієш, коли татко з мамою будуть здоровими,то вони самі все вирішать і куплять те,що потрібно.

Павлик. Але ж минулого року  Миколай приніс Андрійкові комп’ютер…….

Оленка.. А Надійка втратила дідуся і дуже сумує….

Павлик . Гаразд, іду переписувати лист . Хоча моя сестричка молодша, а повчає як  старша.

Оленка. Гадаю Миколай просить у Бога здоров для всіх людей,бо він святий ,отже справедливий.

Павлик . Можливо… .Іду я переписувати  лист.

Оленка. А я свого приклею до шибки.

(діти виходять)

1-      Зірочка . Любі зіроньки сестриці,  Сьогоднішня ніч справжня чарівниця.

2-      Зірочка. От цікаво,а які діти мріють отримати подарунки від Миколая?

(Діти по черзі зачитують листи і прикріплюють їх до шибки)

1.       Я ляльок багато маю,

Але прошу в Миколая,

Щоб приніс мені новеньку.

Кучеряву і гарненьку.

2.       А мені коня швидкого,

Ще і шабельку до нього.

3.       А мені цукерок трішки,

Шоколадок горішків,

Торбу  пряників медових-

Круглобоких і здорових.

4.       А я написала листа  Святому  Миколаю.:

« Святий отче  Миколаю! Мою хату не минай! Подаруй мені потіху ,і торбину повну сміху. І  здоров я для родини, гарну долю для Вкраїни! Принеси мені гостинців. Скільки вміститься в торбинці. Ані мало ,не багато - так,як скажуть мама  й тато.»( Пісня « Миколай»)

Мати. Тихо світлиця іскриця .

 Вечір шепоче в вікно…              

 Діти уже святий вечір,  

 Сонце сховалось давно.

Зараз запалимо свічку

-Звичай прадавній цей знай.

Оленка.  А скоро прийде Миколай????

 Мати : Все  затихло надворі,

Сяють зорі угорі,  

Всі чекають-виглядають

 Чудотворця Миколая.

Але щось він забарився. 

Може в небі заблудився???

Мати. Здавна люди з повагою ставились до свята Миколая.

 З  молитвою звертались  за допомогою,порадою.

(Молитва до  Миколая)

(Чути мелодію дзвіночків входять янголи)

1-                     Янгол.  За горами  за  лісами

                Їдуть,їдуть дивні сани.

І викришують копита,

Сріблом  сяючі підбиті.

2-                     Янгол.  Миколай мандрує світом,

Він дарує чемним дітям

Те про що їх світлі мрії.

Тут для кожного дари є.

Незабуде він нікого.

Ні хорошого,  ні  злого.

3-                     Янгол. Зустрічайте Миколая!

Він вас всіх чудово знає

Миколай з небес весь час,

Бачить кожного із вас…

( Пісня про Миколая»  Ішов Миколай Лужком-бережком»)

Миколай. 

Добрий вечір! Вечір файний!

Ой як добре бачить вас!

В цей святковий добрий час!

Слава Богу Добрі Люди,

Хай вам завше добре буде.

Знайте ,вас в лиху годину

 Цар Небесний не покине.

Як живете,любі діти?

Які знаєте молитви?

Чи вчитеся добре в школі?

Є гостинців вам доволі….

Дівчинка.           Я,Владико Миколаю

Мамі завжди помагаю,

Шити,прясти,вишивати

І за братом доглядати.

Мати.                   Святому Миколаю ми заспіваєм,

Його  у  молитвах і піснях прославляєм… (Звучить пісня «Святий Миколай»)

(Вбігає     антипко)

Миколай.  Чом захекався,базіко?  Утікаєш від собаки?

Антипко.  Засмутити поспішаю,тебе Святий Миколаю:рівно в північ побіжу і у клітку посаджу неслухняного Іванка….

Миколай. Не кажи. Іванко зранку  квіти поливав….

Антипко(Виймає книжку)   Я тут інше записав…

В хаті не хотів прибрати,

Той хлопчина  хвалькуватий.

І просив дарунків море.

Буде мати він їх скоро…….(Один з Янголів йде дізнатись правду про Іванка)

Та повірте, я не брешу!  ( дивиться в слід Янголу)  Ти диви ,як швидко чеше. Не трудив би марно крила….

Миколай . Заховай Антипку вила, заспокойся небораче янгол сам усе побачить.

(Янгол повертається)

Янгол.    Святий отче Миколаю,той Іванко прибирає:в ящик іграшки поклав, і усе попідмітав.

                               Вже дарунки він не просить , каже « З мене різок досить».

Миколай. Буде вже тепер  бідако твоя клітка пустувати.

Антипко.            Ні , я маю ще надію, що невдовзі порадію!

Бо у цьому злому світі є ще є, нечемні діти….(Втікає)

Миколай.Ви не бійтеся Антипка. Він у свої сіті не наловить рибки, поки шлете Богу молитви.

(Роздає  подарунки)Звучить колядка « Коляда,коляда - Україна молода»

Миколай.      От настав час прощатись,

Залишаю вже я вас.

Будьте добрі завжди щирі,

Живіть в злагоді і мирі.

Мамі й татку помагайте,

Менших себе не захищайте.

Швидко мчиться  часу лік,

Знов прийду я через рік.

Дай,Боже діждати, з Янголом у вашу хату……

Мати .   Прощавайте   в добру путь….

Фотомиті свята

Ансамбль «Янголи»

 Ведучі  свята.

«Зірочки небесні»

Вокальний ансамбль з піснею « Святий Миколай»

Оленка та Іванко з сценки « Лист святому Миколаю»

Вшанування Миколая – запалимо святкову свічку

Антипко  з різочками  для нечемних діток

Святий Миколай

Учасники дійства з адміністрацією школи та села

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар