Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 Критерії  оцінювання навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва 


Візуальне (образотворче) мистецтво


Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критерії  оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні, однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-естетичне мислення, елементарні навички та уміння у творчій художній діяльності.


2

Учень володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований  рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі вміння та навички, володіє незначною частиною термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти думку. 


3

Учень здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти художніх образів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину  тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом. 

ІІ. Середній

4

Учень може відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, але не завжди розуміє образної сфери художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу на практиці задовільне.


5

Учень володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо конкретну словесну понятійну основу; але не завжди вміє сприймати і відтворювати художні образи,  які вимагають абстрактного художньо-мистецького мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас небагатий. 


6

Учень може відтворити різні візуальні образи, але має слабо  сформоване художнє мислення,  не завжди послідовно та логічно характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння, висновки щодо сприймання творів образотворчого мистецтва. 

ІІІ. Достатній

7

Учень не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, робить непереконливі висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та термінологічні помилки; учень знає найважливіший  тематичний художній матеріал, але знання не достатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій художній діяльності учня.


8

Учень вміє сприймати і репродукувати візуальні образи певного рівня, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень; не завжди вміє поєднувати художні образи та життєві явища;  недостатньо володіє спеціальною художньою термінологією при аналізуванні художніх творів в процесі їх сприймання. 


9

Учень виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього матеріалу, але допускає несуттєві неточності у використанні спеціальної художньої термінології, які потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо оцінки творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно  систематизує та узагальнює художній матеріал.  

ІV. Високий



10




Учень має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи художні твори, допускає неточність у  формулюваннях та використанні спеціальної художньої термінології, не завжди обгрунтовано може довести свою точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди вміє відтворити окремі фрагменти художніх образів. Вказані неточності може виправляти самостійно. 


11

Учень володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових художньо-творчих завданнях, виявляє  знання спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати набуті знання в образотворчій діяльності. 


12

Учень має ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу (жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні образи, широко застосовувати асоціативні зв’язки між творами образотворчого мистецтва, творами інших мистецтв та життєвими явищами. Учень  свідомо послуговується мовою візуального мистецтва у роздумах, висновках та узагальненнях щодо сприймання художніх образів, має достатньо  високий рівень художньо-мистецького мислення у розвитку світопізнання і світовідчуття; самостійно  використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в художній діяльності.  


 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів  художньо-творчих робіт з теми « Дизайн та його види» 7 клас

Високий рівень (12-10 балів)

Робота красива за своїми художніми й емоційно-виразними якостями:цілісністю, образністю, поетичністю сприйняття і передачі настрою,-її задум змістовний та емоційний, художнє вирішення оригінальне, не запозичене,-для неї характерне вільне користування художніми матеріалами та інструментами, яскрава виразність образів, декоративність, передача певного стану, настрою, що вказує на гарну спостережливість і зорову пам'ять автора, здатність глибоко відчувати і передавати характерну особливість форми та різноманітність відтінків кольору,-зображення грамотне (з урахуванням вимог програми).

Високим балом можна оцінювати і роботи, які виділяються оригінальним художньо-образним рішенням, загальною зовнішньою привабливістю, вільним володінням художньою технікою, але мають окремі хиби (порушені до певної міри пропорції, масштабність) чи деяку схематичність в передачі форми, просторових явищ. Або, інший випадок, коли попри деяку технічну і колірну "засушеність" (жорсткість) і відкритість кольору, що до певної .міри знижує колірну привабливість роботи, вона все ж виділяється зацікавленим, емоційним ставленням до зображеного; при цьому композиція не позбавлена цілісності, а рівень технічних навичок та якість передачі форми і просторових явищ достатньо високі.

Достатній рівень  (7-9 )

В роботі, в основному, вирішені навчальні завдання, але її задум не вирізняється переконливою змістовністю та оригінальністю, частково має репродуктивний характер. Разом з тим, вона має певну естетичну привабливість, характеризується емоційністю, динамікою, колірною гармонією. Інший випадок -робота досить скромна за своїми художніми характеристиками: не приваблює активністю й щирістю почуттів, колір використовується з метою зафарбувати все "як у житті", без художнього осмислення, у передачі форми спостерігається зайва деталізація. Проте її вирізняє достатня цілісність, свідоме композиційне рішення, намагання якомога точніше й достовірніше створити зображення, передати задум.

Середній рівень ( 4-6 )

При незначному запасі зображальних засобів, досить низькому рівні образотворчої грамотності в передачі форми, кольору і просторових співвідношень робота все ж приваблює емоційністю, динамікою, своєрідним оригінальним, щирим вираженням власного ставлення до зображення. Може бути й навпаки: робота характеризується запозиченням сюжету чи стереотипністю задуму, примітивним композиційним вирішенням, відсутністю колірної гармонії і в той же час -достатнім рівнем вирішення навчальних завдань, відносною грамотністю зображення.

Низький рівень ( 1-3)

Зміст і композиційне вирішення роботи є прямим запозиченням (часткове або ж повне відтворення кимось створеного художнього образу, механічне копіювання), чи зображуються окремі предмети без достатньо вираженого образно-смислового зв'язку між ними; низький рівень образотворчих умінь, форма і колір схематичні, при цьому роботі притаманні емоційно-естетична убогість зображення, відсутність в ньому образності, повна творча пасивність.




Критерії оцінювання 

навчальних досягнень учнів на уроках 

образотворчого мистецтва 6 клас з теми 

 « Жанри образотворчого мистецтва»



12 балів :

4 – тему розкрито повністю, якщо це тематична робота

 ( або завдання яке ставилось перед учнями виконано повністю )

3 – композиція малюнка правильна  (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

3 – техніка виконання досконала,

2 – охайність роботи.


11 балів:

4 – тему розкрито повністю, якщо це тематична робота

( або завдання яке ставилось перед учнями виконано повністю )

3 – композиція малюнка правильна (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

2 – техніка виконання дещо не відповідає своїм вимогам,

2 – охайність роботи.


10 балів :

4 – тему розкрито повністю, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями виконано повністю )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

(мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

2 – техніка виконання дещо не відповідає своїм вимогам,

2 – охайність роботи.


9 балів :

3 – тему розкрито частково, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями виконано частково )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

2 – техніка виконання дещо не  відповідає своїм вимогам,

2 – охайність роботи.


8 балів :

3 – тему розкрито частково, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями виконано частково )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

1 – техніка виконання  не  відповідає своїм вимогам,

2 – охайність роботи.


7 балів :

3 – тему розкрито частково, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями виконано частково )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

1 – техніка виконання  не  відповідає своїм вимогам,

1 – охайність роботи.


6 балів :

2 – тему розкрито частково, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями не виконано )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

1 – техніка виконання  не відповідає своїм вимогам,

1 – охайність роботи.


5 балів :

1 – тему не розкрито, якщо це тематична робота

      ( або завдання яке ставилось перед учнями не виконано )

2 – композиція малюнка має незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

1 – техніка виконання   не відповідає своїм вимогам,

1 – охайність роботи.


4 бали :

1– тему не розкрито,  якщо це тематична робота

     ( або завдання яке ставилось перед учнями не виконано )

2 – композиція малюнка має  незначні відхилення ,

       (мається на увазі, правильне розміщення на аркуші)

1 – техніка виконання  не відповідає своїм вимогам.



Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів оцінки їхніх художньо-творчих робіт, по роботі з пластичними матеріалами

5-7 класи



Високий рівень (12-10 балів)

Робота красива за своїми художніми й емоційно-виразними якостями:цілісністю, образністю, поетичністю сприйняття і передачі настрою,- її задум змістовний та емоційний, художнє вирішення оригінальне, не запозичене, - для неї характерне вільне користування художніми матеріалами та інструментами, яскрава виразність образів, декоративність, передача певного стану, настрою, що вказує на гарну спостережливість і зорову пам'ять автора, здатність глибоко відчувати і передавати характерну особливість форми та різноманітність відтінків кольору, - зображення грамотне (з урахуванням вимог програми).

Високим балом можна оцінювати і роботи, які виділяються оригінальним 

Художньо-образним рішенням, загальною зовнішньою привабливістю, вільним володінням художньою технікою, але мають окремі хиби (порушені до певної міри пропорції, масштабність) чи деяку схематичність в передачі форми, просторових явищ. Або, інший випадок, коли попри деяку технічну і колірну "засушеність" (жорсткість) і відкритість кольору, що до певної .міри знижує колірну привабливість роботи, вона все ж виділяється зацікавленим, емоційним ставленням до зображеного; при цьому композиція не позбавлена цілісності, а рівень технічних навичок та якість передачі форми і просторових явищ достатньо високі.

Достатній рівень

В роботі, в основному, вирішені навчальні завдання, але її задум не вирізняється переконливою змістовністю та оригінальністю, частково має репродуктивний характер. Разом з тим, вона має певну естетичну привабливість, характеризується емоційністю, динамікою, колірною гармонією. Інший випадок -робота досить скромна за своїми художніми характеристиками: не приваблює активністю й щирістю почуттів, колір використовується з метою зафарбувати все "як у житті", без художнього осмислення, у передачі форми спостерігається зайва деталізація. Проте її вирізняє достатня цілісність, свідоме композиційне рішення, намагання якомога точніше й достовірніше створити зображення, передати задум.

Середній рівень

При незначному запасі зображальних засобів, досить низькому рівні образотворчої грамотності в передачі форми, кольору і просторових співвідношень робота все ж приваблює емоційністю, динамікою, своєрідним оригінальним, щирим вираженням власного ставлення до зображення. Може бути й навпаки: робота характеризується запозиченням сюжету чи стереотипністю задуму, примітивним композиційним вирішенням, відсутністю колірної гармонії і в той же час - достатнім рівнем вирішення навчальних завдань, відносною грамотністю зображення.

Низький рівень

Зміст і композиційне вирішення роботи є прямим запозиченням (часткове або ж повне відтворення кимось створеного художнього образу, механічне копіювання), чи зображуються окремі предмети без достатньо вираженого образно-смислового зв'язку між ними; низький рівень образотворчих умінь, форма і колір схематичні, при цьому роботі притаманні емоційно-естетична убогість зображення, відсутність в ньому образності, повна творча пасивність.




Критерії оцінювання  творчих робіт з теми  «Натюрморт» 6 клас  


1 Правильна композиція малюнку. 

2 Правильне відображення плановості предметів. 

3 Правильне відображення пропорційних співвідношень між предметами. 

4 Правильне відображення пропорцій кожного з предметів окремо.

 5 Правильна побудова кожного з  предметів окремо, відповідно до правил перспективи. 

6 Загальна узгодженість зображення усіх  предметів відповідно до правил перспективи. 

7 Правильне відображення ліній побудови для утворення геометричної «прозорості» предметів. 

8 Правильний розподіл і побудов світлотіні для відображення об’єму кожного з предметів.

 9 Загальна узгодженість розподілу світлотіні відповідно до джерела світла. 

10 Правильне відображення тональної ступневості і рівня контрасту, відповідно до закону світлотіні. 

11 Правильне відображення повітряної перспективи і виявлення гіпсової фактури предметів за допомогою тонального відпрацювання фону. 

12 Висока якість штриху та контурних ліній.



Опис та застосування критеріїв


 Критерій № 1. Правильна композиція малюнку. 

Цей критерій передбачає, що дитина правильно обере масштаб зображення, правильно розташує групу предметів на малюнку згідно зорового центру та зорової рівноваги, залишить достатньо простору для зображення фону. 

Критерій № 2. Правильне відображення плановості предметів. 

Цей критерій передбачає, що дитина відтворить у малюнку щонайменше 3-и плани розташування предметів і тіней, зважаючи на розпланування ліній горизонту.

 Критерій № 3. Правильне відображення пропорційних співвідношень між предметами. Цей критерій передбачає, що дитина  зважить на різні розміри предметів і правильно відтворить на малюнку співвідношення між розмірами зображуваних предметів. 

Критерій № 4. Правильне відображення пропорцій кожного з 3-х предметів окремо. 

Цей критерій передбачає правильне відтворення в малюнку пропорцій кожного окремого з 3-х зображуваних предметів. Передбачається, що зважить на особливості пропорцій кожного предмету з урахуванням зорових скорочень розмірів предметів в перспективі в залежності від ракурсів.

 Критерій № 5. Правильна побудова кожного з 3-х предметів окремо, відповідно до правил перспективи. 

 Цей критерій передбачає застосування школярем усіх правил і законів перспективи для правильного відображення кожного окремого предмету в залежності від розташування лінії горизонту та ракурсів предметів, які передбачають відповідні точки сходу. 

Критерій № 6. Загальна узгодженість зображення усіх 3-х предметів відповідно до правил перспективи. Цей критерій передбачає відображення узгодженості перспективних зображень усіх 3-х предметів відповідних до існуючої лінії горизонту та єдиного кута зору.

 Критерій № 7. Правильне відображення ліній побудови для утворення геометричної «прозорості» предметів. Цей критерій передбачає, що ліцеїст будуючи геометричні структури предметів згідно з пропорціями та правилами перспективи, залишить лінії побудови, що насправді є невидимими і зобразить предмети напівпрозорими. 

Критерій № 8. Правильний розподіл і побудова світлотіні для відображення об’єму кожного з 3-х предметів. Цей критерій передбачає правильне розташування світлотіні на кожному з 3-х предметів в залежності від особливостей їх геометрії та об’ємів.

Критерій № 9. Загальна узгодженість розподілу світлотіні відповідно до джерела світла. Цей критерій передбачає правильне та узгоджене зображення світлотіні усіх трьох предметів загалом згідно зі схемою освітлення, яку визначає джерело освітлення усього натюрморту. Критерій № 10. Правильне відображення тональної ступневості і рівня контрасту, відповідно до закону світлотіні. Цей критерій передбачає, що абітурієнт зможе правильно підкреслити принципи побудови світлотіні за допомогою тонального нарощування контрасту. 

Критерій № 11. Правильне відображення повітряної перспективи і виявлення гіпсової фактури предметів за допомогою тонального відпрацювання фону. Цей критерій передбачає, що дитина  знайде правильні тональні співвідношення, для відпрацювання фону і відтворення тональної плановості, виявивши при цьому гіпсову фактуру геометричних предметів.

 Критерій № 12. Висока якість штриху та контурних ліній. Цей критерій передбачає високу культуру подачі малюнку за допомогою відпрацьованої техніки штриху та контурних ліній. Штрих має бути одноманітної якості по всій площині малюнку, контурні лінії наближатись до прямих, і мати щонайменше 3  товщини.


 Якщо дитина виконала роботу дотримуючись всіх критеріїв виставляється оцінка 12.

Якщо дитина виконала роботу не дотримуючись одного з  критеріїв виставляється оцінка 11 і тд… .


 

Критерії оцінювання   графічних робіт  5-7 класи:

 

2 бали - Рисунок не скомпоновано. Зображення або занадто велике, або дрібне, порушено пропорції зображуваних предметів. Площину, на якій перебувають предмети, побудовано неправильно. Предмети натюрморту не стоять на площині. Відсутня побудова предметів. Не передано обсяг і форму предметів. Не передано світло-повітряне середовище. Не передано тональні відношення натюрморту. Немає поняття про світлотіні. Відсутні які-небудь графічні навички.

 

3 бали - Рисунок не скомпоновано. Неправильно обрано розмір зображення. Порушено пропорції предметів. Площину, на якій перебувають предмети, побудовано неправильно. Відсутня побудова. Не передано форму й обсяг предметів. Немає просторового співвідношення предметів. Відсутнє світлотіньове рішення. Немає цілісного сприйняття натюрморту.

 

4 бали - Рисунок не скомпоновано. Порушено пропорції предметів. Предметну площину побудовано неправильно. Відсутня побудова предметів, перекручено форму. Обсяг передано недостатньо. Світлотіньові й тональні відношення передано неправильно. Відсутня передача світло-повітряного середовища. Немає цілісного сприйняття зображення.

 

5 балів - Рисунок скомпоновано, але є порушення в передачі пропорцій повітряної та лінійної перспективи. Предметну площину побудовано непереконливо. Тональні співвідношення порушено. Погано передано просторове середовище. Обсяг передається погано.

 

6 балів - Рисунок скомпоновано, але є порушення в передачі пропорцій повітряної та лінійної перспективи. Побудова форми предметів натюрморту неправильна. Погано передано об'ємну форму предметів. Порушено тональні й світлотіньові співвідношення. Погано передано просторове середовище.

 

7 балів - Рисунок скомпоновано, передано основні пропорції, але форму предметів виявлено недостатньо. Є помилки в побудові натюрморту. Порушено тональні відношення.

 

8 балів   - Рисунок скомпоновано, правильно обрано розмір зображення, передано пропорції зображуваних предметів. Форму предметів передано правильно. Є порушення в рішенні простору. Тональні відношення вирішено не повністю.

 

9 балів - Рисунок скомпоновано. Правильно обрано розмір зображення. Правильно передано пропорції предметів. Натюрморт побудовано з урахуванням просторової перспективи. Обсяг і форму предметів передано в цілому. Деталі розібрано недостатньо. Тональні відношення передано в цілому.

 

10 балів - Рисунок добре скомпоновано у форматі аркуша. Правильно обрано розмір зображення. Правильно передано пропорції предметів. Натюрморт досить добре побудовано. Виявлено об'ємну форму предметів, світлотінь, передано просторове розміщення предметів.

 

11 балів - Рисунок добре скомпоновано у форматі аркуша. Правильно обрано формат зображення. Правильно передано пропорції зображуваних предметів. Ураховано повітряну й лінійну перспективи форми предметів. Натюрморт добре побудовано. Виявлено    об'ємну форму предметів, співвідношення світла й тіні, матеріал і фактуру засобами конструктивно-тональної побудови. Виявлено просторові співвідношення розташування предметів натюрморту. Є цілісність сприйняття рисунка

 

12 балів - Рисунок відмінно скомпоновано у форматі. Правильно обрано розмір зображення. Правильно передано пропорції предметів. Враховано повітряну й лінійну перспективи форми предметів. Натюрморт добре вибудований. Виявлено об'ємну форму предметів, співвідношення світла й тіні, матеріалу та фактури засобами конструктивно-тональної побудови. Передано просторове середовище. Володіння графічними техніками виконання рисунка. Рисунок цільний і художньо виразний.



Критерії оцінювання з живопису 5-7 класи

 

2 бали - Натюрморт не скомпоновано. Розміщення зображення натюрморту в заданому форматі аркуша паперу не вирішується. Зображення або занадто велике, або дрібне. Порушено пропорції зображуваних предметів. Площину, на якій перебувають предмети, побудовано неправильно. Предмети натюрморту не стоять на площині. Відсутня побудова предметів. У кольорі й тоні не передається об'єм і форма предметів. Не передано кольорово-повітряне середовище. Колірні й тональні відношення натюрморту не передано. Немає поняття про світлотіні. Відсутні навички володіння прийомами акварельного живопису й технікою виконання.

 

3 бали - Натюрморт не скомпоновано. Неправильно обрано розмір зображення. Порушено пропорції предметів. Площину, на якій перебувають предмети, побудовано неправильно. Відсутня побудова предметів та їх пропорційне співвідношення. Не передано форму й обсяг предметів. У кольорі й тоні немає плановості в натюрморті. Порушено великі кольорові відношення. Слабке володіння технікою акварельного живопису. Немає цілісного сприйняття натюрморту.

 

4 бали - Натюрморт не скомпоновано. Порушено пропорції предметів. Предметну площину побудовано неправильно. Відсутня побудова предметів. Об'єм предметів передано недостатньо. Колірні й тональні відношення передано неправильно. Відсутня гармонія колірних відношень. Відсутня передача просторового середовища. Немає цілісного сприйняття зображення натюрморту. Окреме бачення предметів.

 

5 балів - Натюрморт погано скомпоновано. Неправильно обрано розмір зображення. Порушено пропорції предметів. Предметну площину побудовано непереконливо. Предмети не побудовано. Колірні й тональні відношення порушено. Не передано просторове середовище в натюрморті. Об'єм предметів передано погано. Немає цілісності колірного рішення.

 

6 балів - Натюрморт скомпоновано, але є порушення в передачі пропорцій предметів і лінійній перспективі. Побудова форми предметів натюрморту неправильна. Погано передано об'ємну форму предметів. Порушено кольорові й тональні відношення. Погано передано плановість і просторове середовище в натюрморті. Немає цілісного живописного сприйняття натюрморту.

 

7 балів - Натюрморт скомпоновано, передано основні пропорції предметів, але форму предметів промальовано кольором недостатньо. Порушено кольорово-тональні відношення. Недостатньо вирішується контраст тепло-холодності в предметах й оточенні натюрморту. Немає цілісного живописного рішення натюрморту.

 

8 балів - Натюрморт скомпоновано, правильно обрано розмір зображення, передано пропорції предметів. Форму предметів передано правильно. Є порушення в рішенні простору. Колірні й тональні відношення вирішено не повністю. Недостатньо детально пророблено предмети. Колірні відношення вирішуються гармонійно.

 

9 балів - Натюрморт скомпоновано. Правильно обрано розмір зображення в заданому форматі паперу. Правильно передано пропорції предметів. Натюрморт побудовано з урахуванням просторової перспективи. Об'єм і форму предметів передано в цілому. Деталі вирішено недостатньо. Колірні живописні відношення передано в цілому правильно. Недостатньо вирішено добір світла й тіні в предметах.

 

10 балів - Натюрморт добре скомпоновано на папері. Правильно обрано розмір зображення. Правильно передано пропорції предметів. Натюрморт добре побудовано. Виявлено об'ємну форму предметів. Передано просторове розміщення предметів на площині. Гармонійно вирішуються великі колірні відношення. Є цілісність живописного рішення.

 

11 балів - Натюрморт виразно скомпоновано на папері. Правильно обрано розмір зображення натюрморту. Правильно передано пропорції предметів. Вирішено повітряну й лінійну перспективи. Натюрморт добре побудовано з урахуванням пропорційного співвідношення предметів. Переконливе ліплення форми предметів і деталей. Вирішується добір світла й тіні в предметах. Виявлено просторові співвідношення розташування предметів натюрморту. Гармонійно вирішуються колірні відношення з урахуванням цілісного  сприйняття   натюрморту. Володіння    технікою акварельного живопису.

 

12 балів - Натюрморт відмінно скомпоновано на форматі аркуша. Правильно обрано розмір зображення. Правильно передано пропорції предметів. Ураховано повітряну й лінійну перспективи форми предметів. Натюрморт добре побудовано. Виразно виявлено об'ємну форму предметів, співвідношення світла й тіні, матеріалу та фактури предметів засобами живописного рішення. Передано просторове середовище й плановість предметів. Володіння прийомами акварельного живопису й технікою виконання. Гармонійне рішення колірних відношень. Узагальнено зображення всіх складових натюрморту. Натюрморт цільний і художньо виразний.

  




Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва у системі загальної середньої освіти

 

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І

початковий

1

Учень сприймає та виконує музичні твори на початковому рівні, небагатослівно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності.

2

Учень володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє недостатньо сформоване вміння та навички, володіє незначною частиною спеціальної муз. термінології, його словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні.

3

Учень здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти муз. творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину муз. тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом.

ІІ

середній

4

Учень здатний сприймати та виконувати муз. твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів, застосування знань та спеціальної музичної термінології на практиці задовольняє. (задовільне)

5

Учень володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі муз. твори, котрі мають художньо покрутну словесну, понятійну основі, але не завжди вміє інтерпретувати муз. твори, що вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної муз. термінології, його словниковий запас небагатий.

6

Учень здатний сприймати і відтворювати значну частину муз. матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує муз. твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити аналіз – інтерпретацію муз. твору, порівняння, висновок щодо прослуханої чи виконаної музики.

ІІІ

достатній

7

Учень здатний сприймати та виконувати муз. твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у муз. діяльності учня.

8

Учень вміє сприймати і виконувати муз. твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення. Йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати муз. твори та життєві явища;

Недостатньо володіє спеціальною муз. термінологією при аналізі музичних явищ.

9

Учень виявляє глибоке засвоєння тематичного муз. матеріалу, але допускає несуттєві неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні муз. твору і художньо-образному оформленні його роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал.

ІV

високий

10

Учать має міцні, грунтовні знання. Але, аналізуючи муз. твори, допускає неточність у формулюваннях та спеціальній музичній термінології, не завжди обґрунтовано може довести свою думку щодо музичних явищ, йому важко виконати окремі фрагменти муз. твору. Зазначені неточності може виправляти самостійно.

11

Учень володіє тематичним музичним матеріалом у повному обсязі, вміє використовувати набуті знання. Вміння і здібності у нових музичних завданнях, демонтує повноту знань спеціальної музичної термінології, їхнє усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати, інтерпретувати муз. твори, асоціювати життєвими явищами, застосовувати здобуті знання у музичній діяльності.

12

Учень має глибокі, свідомі знання тематичного музичного матеріалу, здатний їх систематизувати, узагальнити, свідомо сприймати та виконувати муз. твори, широко застосовувати асоціативні зв’язки між муз. творами, творами інших мистецтв та життєвими явищами; вільно та свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію у роздумах, висновках та узагальненнях щодо прослуханого чи виконаного твору, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття і світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно і творчо використовує набуті знання, вміння та здібності в музичній діяльності, має найвищий рівень творчого самовиявлення у різних видах музичної діяльності.

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності

2

Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні

3

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне

5

Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий

6

Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня

8

Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ

9

Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти самостійно

11

Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності

12

Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності


Слухання музики

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва (Слухання музики)

 

І. Початковий

1

Відповідь не дано ні на один з пунктів аналізу музичного твору, відмова від відповіді.

2

Здобувач освіти володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів.

3

 Словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом.

 

ІІ. Середній

4

Відповідь виявляє незнання і нерозуміння навчального матеріалу.

5

 Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий.

6

  Не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику .

 

ІІІ. Достатній

7

Відповідь правильна, але неповна.

Непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня.

8

Розпізнавання музичних жанрів, засобів музичної виразності, елементів будови музичної мови, музичних форм виконані самостійно, але з 1-2 навідними питаннями

9

Виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування .

 

ІV. Високий

10

 Має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях.  Указані неточності може виправляти самостійно.

11

Дано правильну і повну відповідь, яка містить характеристику змісту музичного твору, засобів музичної виразності, відповідь самостійна.

12

Любить, розуміє музику. Уважний і активно бере участь в обговоренні музичних творів, має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності.

 

Вокально - хорова робота

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва ( Вокально-хорова робота)

 

І. Початковий

1

Виконання фальшиве (мелодія, ритм).

2

Незнання тексту,нечисте, фальшиве інтонування.

3

 Знає незначну частину музичного тематичного матеріалу.

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) здатний  виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів.

5

Допускаються окремі неточності у виконанні мелодії та тексту пісні.

6

Є ритмічні неточності, спів невиразний.

 

ІІІ. Достатній

7

Знання мелодійної лінії і тексту пісні.

8

В основному чисте інтонування, ритмічно правильне.

9

Спів недостатньо виразний.

 

ІV. Високий

10

Знання мелодійної лінії і тексту пісні.

11

Чисте інтонування, ритмічно точне виконання.

12

Виразність, емоційність під час виконаня пісні.
Знання мелодійної лінії і тексту пісні, чисте інтонування і ритмічно точне виконання.

 

 

Музична термінологія

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

 

І. Початковий

1

Незнання термінів і понять.

2

Учень (учениця) володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні.

3

Відсутність навичок використання термінів і поніть на практиці.

 

ІІ. Середній

4

 Застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне.

5

Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий

6

Слабке (фрагментарне) знання термінів і понять, невміння використовувати їх на практиці.

 

ІІІ. Достатній

7

Неточність у формулюваннях термінів і понять.

8

 Недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ.

9

Неточність у формулюваннях термінів і понять, вміння частково застосовувати їх на практиці.

 

ІV. Високий

10

 Аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, . Указані неточності може виправляти самостійно.

11

Учень (учениця) демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності.

12

Тверді знання термінів і понять, вміння застосовувати ці значення на практиці.

 

 

Усна відповідь

1,2,3,- допускає грубі помилки у відповіді, не розуміє суть поставленого питання .

4.5,6,- слабо справляється з поставленим питанням, допускає неточності у викладі вивченого матеріалу.

7,8.9,- повністю опанував програмовий матеріал, але при викладі його допускає неточності другорядного характеру;

10,11,12,- правильно викладає вивчений матеріал; аналізує твори музики, виділяє особливості образної мови, розуміє єдність художньо-образних почав мистецтв і їх соціальну роль;

 

Параметри

Критерії співочого розвитку

Незадовільний результат

Задовільний результат

Хороший результат

1. Музичний слух

Нечисте, фальшиве інтонування по всьому діапазону

Досить чисте інтонування

Чисте інтонування

2. Спосіб звукоутворення

Тверда атака

Придихальна атака

М'яка атака

3. Тембр голосу.

Тьмяний. Сиплий. Різкий, глухий.

Світлий, слабкий. Чистий. Світлий. Легкий.

Дзвінкий. Польотний. Сріблястий.

4. Діапазон.

У межах терції, кварти.

У межах сексти.

Ширше октави.

5. Дикція.

Нечітка. Приголосні пом'якшені. Спотворення голосних. Пропуск-приголосних.

Приголосні тверді, активні.

Голосні округлені, не розпливчасті.

6. Дихання.

Судорожне, поверхневе.

Вдих перевантажений, видих прискорений, оптимальний.

Видих зберігає вдихальну установку.

7. Музична емоційність.

Млявий байдужий спів. При слуханні дитина розсіяна, неуважна. Не проявляє інтересу до музики.

Співає досить виразно, з піднесенням. До слухання музики виявляє не завжди стійкий інтерес.

При виконанні пісень активний. Любить, розуміє музику. Уважний і активний при обговоренні музичних творів.

 

 

Критеріальна характеристика рівнів сформованості творчої діяльності.

 

 

Критерії творчості:

низький рівень

середній рівень

високий рівень

1. Самостійність.

Часткова.

Часткова або повна.

Повна.

2. Пошук і перебір можливих варіантів руху до мети.

У частковому обсязі з допомогою вчителя.

У повному якісному вигляді.

 

 

 

Ці таблиці дають наочне уявлення про докорінні зміни, які привнесли нову концепцію викладання музичного мистецтва в школі. Якщо в попередній школі існував пріоритет навичок, умінь (табл.1), то в новій програмі віддається перевагу розвитку творчих здібностей дітей (табл. 2).

 

  

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з  мистецтва у системі загальної середньої освіти

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інтегрованого курсу "Мистецтво"

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) розуміє лише незначну частину тематичного матеріалу; користується дуже обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; після кількаразового пояснення вчителя відтворює незначні фрагменти тематичного матеріалу під час практичної художньої діяльності; виявляє найелементарніший розвиток художньо-образного мислення

2

Учень (учениця) розуміє незначну частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, але тільки після детального пояснення вчителя; художньо-образне мислення розвинене на елементарному рівні (домінують розрізнені судження про види мистецтв)

3

Учень (учениця) розуміє частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, але лише з опорою на пояснення та зразок вчителя; художньо-образне мислення розвинуто на елементарному рівні (переважає повторення суджень вчителя про мистецтво)

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) розуміє та усвідомлює частину тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, але потребує значної допомоги вчителя; художньо-образне мислення розвинене слабо (на рівні сукупності окремих суджень)

5

Учень (учениця) розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює під керівництвом учителя тематичний матеріал у практичній діяльності, але без переносу у змінені ситуації; художньо-образне мислення розвинене слабо (на рівні сукупності суджень з використанням окремих пояснень)

6

Учень (учениця) розуміє та усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, інколи потребуючи педагогічної допомоги; художньо-образне мислення розвинуто слабо (судження аргументуються переважно з опорою на висловлювання вчителя)

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу, здатний узагальнювати його за допомогою вчителя; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас; застосовує за допомогою вчителя опанований матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинене (судження аргументуються, з'являються окремі аналогії, асоціації)

8

Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний узагальнювати та систематизувати його за допомогою вчителя; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас, свідомо користується ключовими поняттями та термінами; застосовує засвоєний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинене (у поясненнях застосовуються аналогії, асоціації)

 

9

Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний узагальнювати та систематизувати його, наводити деякі приклади на підтвердження своїх думок; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас, який майже завжди використовує адекватно; застосовує матеріал у практичній художній діяльності без допомоги вчителя; художньо-образне мислення достатньо розвинене (формулюються окремі висновки, узагальнення)

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; під час інтерпретації художніх творів робить висновки, висловлює власне естетичне ставлення, користується адекватною термінологією; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо високо розвинене, що дозволяє учневі застосовувати асоціативні зв'язки, образні аналогії та порівняння щодо різних видів мистецтв і життєвих явищ

11

Учень (учениця) глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми, намагається самостійно збагачувати набуті знання; під час інтерпретації художніх творів аргументує висновки, власні оцінки та твердження, ілюструє їх прикладами; широко користується спеціальною термінологією відповідно до програмних вимог; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення високо розвинене, характеризується елементами світоглядних узагальнень, використанням нестандартних асоціативних зв'язків, порівнянь творів різних видів мистецтв (за аналогією, контрастом) і відповідних життєвих явищ

12

Учень (учениця) має глибокі, міцні та системні знання тематичного матеріалу в межах програми, під час інтерпретації художніх творів робить самостійні висновки, аргументує власні оцінки, наводить приклади на їх підтвердження; вільно користується спеціальною термінологією відповідно до програмних вимог; самостійно застосовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення високо розвинене, характеризується оригінальністю, що дає змогу учневі широко використовувати асоціативні зв'язки

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з  мистецтва

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) з мистецтва

Початковий

1

Учень (учениця) виявляє низьку емоційність та фрагментарність сприймання творів мистецтва, відсутність мотивації щодо художнього пізнання та практично-творчої діяльності; частково усвідомлює незначну частину тематичного матеріалу, який відтворює на репродуктивному рівні; застосовує дуже обмежений понятійнотермінологічний тезаурус; потребує постійної теоретичної та практичної допомоги вчителя.

2

Учень (учениця) виявляє недостатню емоційність та вибірковість сприймання творів, низький інтерес до мистецтва; розуміє незначну частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійнотермінологічним запасом у розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній діяльності, потребуючи постійної теоретичної та практичної допомоги вчителя;

3

Учень (учениця) виявляє недостатню емоційність сприймання, позитивну, але вибіркову мотивацію до художнього пізнання; користується обмеженим понятійнотермінологічним запасом у розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практично-творчій діяльності на репродуктивному рівні; демонструє елементарний рівень розвиненості художньо-образного мислення.

Середній

4

Учень (учениця) виявляє вибіркову емоційність сприймання мистецьких творів, але має позитивну мотивацію щодо власної практично-творчої діяльності, яка здійснюється на репродуктивному рівні; розуміє та усвідомлює частину тематичного матеріалу; але в інтерпретації творів мистецтва застосовує незначний термінологічний запас; потребує значної теоретичної та практичної допомоги вчителя; художньо-образне мислення розвинуте слабо.

5

Учень (учениця) виявляє інтерес та емоційність сприймання творів, розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу; але демонструє небагатий словниково-термінологічний запас для характеристики творів мистецтва; тематичний матеріал у практичній діяльності відтворює під керівництвом учителя; художньо-образне мислення розвинуте недостатньо. Потребує періодичної практичної та теоретичної допомоги вчителя.

6

Учень (учениця) виявляє здатність емоційного сприймання творів, має позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної діяльності, усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу; хоча демонструє небагатий термінологічний запас в інтерпретації творів мистецтва; у практичній діяльності потребує періодичної практичної допомоги вчителя; художньо-образне мислення розвинуте недостатньо.

Достатній

7

Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати  твори, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної діяльності; володіє достатнім термінологічним запасом, хоча у викладенні думок може припускатись термінологічних помилок; усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу, який застосовує у практичній діяльності за допомогою вчителя, виявляє прагнення самостійності; у судженнях з'являються окремі аналогії, асоціації.

Достатній

8

Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати твори, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної творчості, усвідомлює основний тематичний матеріал, здатний систематизувати його за допомогою вчителя; свідомо користується ключовими поняттями; прагне застосовувати набуті знання та вміння у практичній  діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинуте (у поясненнях застосовуються аналогії, асоціації).

9

Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та їх зв’язку з життям, розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний його узагальнювати та систематизувати, наводити приклади на підтвердження думок; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас, хоча може допускати неточності у використанні спеціальної термінології; самостійно застосовує матеріал у практичній діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинуте (формулюються окремі висновки, узагальнення).

Високий

10

Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, стійку позитивну мотивацію щодо пізнання життєвих та мистецьких явищ, повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; виявляє здатність оцінювання творів, користується адекватною термінологією, хоча може допускати несуттєві неточності у її застосуванні; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній  діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинуте, що дозволяє учневі застосовувати асоціативні зв'язки, образні аналогії та порівняння щодо різних видів мистецтв та життєвих явищ

11

Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів та їх зв’язок з життєвими явищами, позитивну мотивацію щодо художнього пізнання; повністю усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; оцінюючи мистецькі явища, прагне аргументувати висновки; вільно користується спеціальною термінологією відповідно до програмних вимог; художньо-образне мислення характеризується використанням нестандартних асоціативних зв'язків, порівнянь творів різних видів мистецтв та життєвих явищ; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній діяльності на уроках та у позаурочний час.

12

Учень (учениця) володіє стійкою позитивною мотивацією щодо пізнання мистецьких творів, встановлення їх зв’язку з життєвими явищами та творами інших мистецтв; має міцні знання тематичного матеріалу в межах програми; під час інтерпретації художніх творів аргументує власні оцінки, вільно оперує спеціальною термінологією відповідно до програмних вимог; самостійно застосовує тематичний матеріал у практичній  діяльності на уроках та у позаурочний час; художньо-образне мислення високо розвинуте, характеризується оригінальністю.







Немає коментарів:

Дописати коментар