Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Музичне мистецтво 7 клас

 Тема: ​Народна пісня в сучасному житті   (2 урок).

Мета: ​ навчальна: розширити загально естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів,   музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​

 розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття,  вокально - ­хорових і творчих навичок,  навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості  ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи;  любові  до народних пісень, до народних традицій.

Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань. Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова. фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

 1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​ .

 Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ ­

Яких ви знаєте народних співаків в Україні? ­

Хто такі народні співаки?

4.Розкриття теми уроку. Співочий символ України, берегиня народної пісні, легенда української сцени – усе це про славетну українську співачку Ніну Матвієнко. Українська народна пісня в її виконанні отримала нове життя, зазвучала з новою силою.

Розповідь про життя Н. Матвієнко. 

Слухання: ​У.н.п. «Ой у вишневому саду» у виконанні Ніни Матвієнко. ­ Схарактеризуйте манеру співу. Що саме вразило у виконанні? ­ Які пісні в інтерпретації Ніни ви слухали раніше? ­ Послухайте виконання гурту «Піккардійська терція». Порівняйте цей варіант із виконанням Матвієнко.

Слухання: ​У.н.п. «Ой у вишневому саду» у виконанні гурту «Піккардійська терція». МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

5. Практичні завдання уроку​ ​

Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; Хоровий спів: розучування пісні «Біля річки, біля броду» у.н.п. 

6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

 7. Підсумки уроку, оцінювання 

­ Що нового ви дізналися на уроці? ­

Чи сподобався вам урок?  

Чим саме?

­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

8. Д/з

     Тема: ​Сучасне життя танцю.1.

 Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань. Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

 2.Мотиваційний​ 

 Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

3.Актуалізація опорних знань учнів ​ 

­ Хто з вас ходять на танці? ­

 А хто не займається ніде, але вміє танцювати? ­

 Що таке танець? Танець – форма хореографічного мистецтва, художні образи якої створюються рухами й положенням тіла людини.

4.Розкриття теми уроку.​

 Хореографічне мистецтво існує з найдавніших часів. Культові, трудові, мисливські, інші обряди супроводжувалися не тільки грою на музичних інструментах і співом, а й танцями. Розгорнуті танцювальні вистави, нерідко пов’язані з релігійними церемоніями, існували в Стародавньому Єгипті, Індії, Китаї, Греції, Римі. Розповідь про сучасний танець. 

Слухання: ​Руслана, «Дикі танці», Аркан. ­ Схарактеризуйте стиль виконання співачки. ­ Що вас вразило в цих пісенно­хореографічних номерах?Розповідь про співачку Руслану. 

5. Практичні завдання уроку​ ​

 Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; Хоровий спів: розучування пісні «На нашій Україні» Н.Май 

6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

 7. Підсумки уроку, оцінювання . ­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

 

7 клас    Тема: ​Сучасне життя танцю.2.

Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

 Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

 2.Мотиваційний​ 

 Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

3.Актуалізація опорних знань учнів ​ 

 Які види танців ви знаєте? ­ Що таке танго? 4.Розкриття теми уроку.​(10 хв).

 Розповідь про танго. (ст.. 24) Слухання: ​Астор П`яцолла, «Лібертанго». ­ Який настрій музики? Висловте власне ставлення до прослуханої музики. Розповідь про життя А. П`яцолла (ст..25)

 МУЗИЧНИЙ КЛЕЙДОСКОП (СТ.26) Розповідь про латиноамериканські танці. 

Засвоєння понять латиноамериканські танці, румба, самба.

Слухання: ​Хосеіто Фернандес, «Гуантанамера». ­

Які характерні особливості румби? ­ Схарактеризуйте музичну мову твору: ритм, темп, характер, динаміку тощо.

Слухання: ​Зекінья де Аброеу, «Тіко­тіко».­ На якому інструменті виконується твір? Який його характер? Який танець нагадує твір? 5. Практичні завдання уроку​

 Розспівування.

 вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; 6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

7. Підсумки уроку, оцінювання  ­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

  

7 клас  Тема: ​Карнавал – свято музики і танцю.

Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій.

Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​

 Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ 

 ­ Що таке карнавал? ­ Хтось з вас був на карнавалі? ­ Як називається місто, де виник карнавал? 4.Розкриття теми уроку.

Засвоєння поняття карнавал. Щороку шанувальники карнавалів і маскарадів приїжджають з найвіддаленіших куточків світу в італійське місто на воді – Венецію. Саме тут з’явилася вишукана традиція карнавального святкування. Вистави венеціанського карнавалу відбуваються просто неба, на тлі унікальних декорацій – пам’яток архітектури, які пов’язані між собою численними каналами й містками. 

 Слухання: ​Жан­ Батист Арбан, «Карнавал у Венеції». ­ Пригадайте, у чому виявляються особливості танцю самба. Розповідь про Ріо­де­ Жанейро. 

Слухання: ​«Бразильський карнавал». ­ Який загальний настрій прослуханих творів?­ Хто їх виконує? ­ Чим вони відрізняються?

 5. Практичні завдання уроку​ ​

 Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; 6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

 7. Підсумки уроку, оцінювання  Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

 

Тема уроку : Сучасне життя танцю

Мета уроку: навчальна: ознайомити  учнів з одним  із  найвідоміших  танцю, цого різновидами ;згадати раніше вивчені твори, виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів розвиваюча: розвивати  вміння  глибоко  аналізувати  і  характеризувати  особливості  музичного  образу в його інтонаційному  становленні та  розвитку  як відображення  почуттів  людини;розвивати інтерес до аналогій класичної музики в інших галузях(літературі та кіномистецтві); розвивати  навички  втілення  емоційно-образного  змісту  музичного  твору  під  час  його  виконання

Музичний матеріал Тзн,Портрет Р. Лижичко

Хід уроку.

1.       Організація учнів до уроку .

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

Хореографічне мистецтво існує з найдавніших часів. Культові, трудові, мисливські та інші обряди супроводжувалися не тільки грою на музичних інструментах і співом, а й танцями. Розгорнуті танцювальні вистави, нерідко пов'язані з релігійними церемоніями, існували в Стародавньому Єгипті, Індії, Китаї, Вірменії, Греції, Римі й інших країнах.

Танець - форма хореографічного мистецтва, художні образи якої створюються рухами і положеннями тіла людини.

Сучасніш танець (contemporarydance) - танцювальний напрям, який включає танцювальні техніки і стилі XX - початку XXI ст., що сформувалися на основі американського і європейського танців модерн і постмодерн.

Сучасний танець вирізняється яскравістю емоцій, різкими змінами настрою, і загалом вважається, що сучасний танець, як і пісня, а усіх видів мистецтва чи не найшвидше «реагує* на зміни у світі, у суспільстві зокрема. Часто, зароджуючись на вуличних або клубних помостах, танцювальні напрями інтегрувалися на професійні сцени естради, концерт-холів. Сучасна хореографія - це невід'ємний елемент багатьох слов'янських концертних програм та конкурсів. Так, у 2004 р. на міжнародному конкурсі пісні «Євробачення» перемогла українська співачка Руслана Лижичко з композицією «Дикі танці».

Я у світі музики: сприймаю, розумію

Схарактеризуйте стиль виконання співачки. Що вас вразило в цих пісенно-хореографічних номерах?

ПОРТРЕТ МИТЦЯ

Руслана (справжнє ім'я Лижичко Руслана Степанівна) - українська співачка, диригент. Народилася в 1973 р. у Львові. Навчалася на диригентському відділенні Львівської консерваторії ім. М. Лисенка.

У1993 р. Руслана перемогла на Всеукраїнському фестивалі сучасної і популярної музики «Червона рута». А в 1998 р. випустила свій дебютний альбом «Дзвінкий вітер», на який отримала позитивні відгуки критиків.

За рік співачка випустила диск «Останнє Різдво 90-х», до якого увійшли народні й авторські Різдвяні твори в оригінальних інструментальних аранжуваннях. Тематику Різдва Руслана розвинула й у наступній своїй студійній роботі «Добрий вечір тобі...» (2003 p.). Руслана активно поєднує у своїй музиці мотиви гуцульських мелодій, насичених звучанням українських народних інструментів, з сучасними танцювальними ритмами. її експерименти відобразилися в платівці «Дикі танці» (2003 p.), наклад якої склав 500 000 примірників. Із англомовною версією пісні «WildDances» Руслана перемогла в 2004 р. на конкурсі пісні «Євробачення», за що українці віддячили співачці званням народної артистки України.

1. За бажанням: дослідіть, які танцювальні техніки і стилі використовують у сучасних танцях.

2. Віднайдіть в Інтернеті інформацію про українські танцювальні конкурси та фестивалі. Які танці на них представлені?

Одним із найцікавіших народних танців є танго, який виник в Аргентині. У минулому танго танцювали чоловіки, щоб здобути прихильність жінок, та згодом танець почали виконувати в парі. Музика танго вирізняється енергійним і чітким ритмом, а власне танець відображає складні взаємовідносини між закоханими, їхні почуття одне до одного. Отримавши розвиток на батьківщині, на початку XX ст. «тангоманія» поширилася Європою, Північною Америкою і навіть Австралією.

Сьогодні, окрім аргентинського танго, існують й інші стилі, зокрема уругвайське танго, бальне танго (американського і міжнародного стилю), фінське танго і старовинне танго. Основне розмежування - це танго соціальне (аргентинське) і танго бальне.

Спочатку музика танго створювалася виключно як супровід до танців. Як самостійний інструментальний твір цей танець з'явився завдяки аргентинському композиторові та виконавцю АсторуІГяццолі, якого прозвали «батьком танго».

ІІІ. Слухання музики

Твір «Лібертанго» («Libertango») був написаний АсторомГГяццолою в 1974 р. в Італії. Композиція, назва якої виникла внаслідок поєднання двох іспанських слів «libertad» (воля) і «tango» (танго), вважаються своєрідним рубіжем у творчості П'яццоли - від класичного танго до власного стилю «TangoNuevo». Чимало відомих музикантів виконували «Libertango».

Який настрій музики? Висловте власне ставлення до прослуханої музики.

Чим відрізняється музика класичного танцю танго від твору Астора

П'яццоли «Лібертанго»?

ПОРТРЕТ МИТЦЯ

АсторГГяццола (1921-1990) - аргентинський музикант і композитор другої половини XX ст., чиї твори значно збагатили жанр танго.

Народився в родині італійських емігрантів, дитинство минуло в Нью-Йорку.

Серед захопленьхлопчика чільне місце посіли джаз і кінематограф. У 1937 р. повернувся на батьківщину. За дев'ять років створює в Аргентині власний музичний колектив. Улюбленим музичним інструментом П'яццоли є акордеон, який він намагається «перетворити» на сольний інструмент, створюючи для нього академічну музику.

Згодом отримав стипендію на навчання в Парижі, де спрямував свою увагу на музику танго. Упродовж тривалого періоду життя гастролює з концертами містами Аргентини, Бразилії, США. Записав чимало платівок, однак світове визнання композитор здобув у 1980-х pp. у складі квінтету «TangoNuevo».

АсторП'яццола - один із небагатьох композиторів, хто зміг записати й виконати на концертах майже всі свої твори. Упродовж останнього десятиріччя свого життя композитор склав понад 300 композицій танго, 50 мелодій до кінофільмів, серед яких «Генріх IV» (режисера Марко Белоккьо), «Армагеддон» (Алена Жесуа), «Південь» і «Посилання Гарделя» (ФернандаСоланаса), а також музику до театральних вистав і балетів.

ІУ. МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

Сьогодні неможливо уявити світ танцю без хореографічних конкурсів. Адже танець здавна відображає культуру і звичаї народу. Конкурси танців популярні як серед дитячих ансамблів, так і серед дорослих професійних колективів.

Історія англійських танцювальних фестивалів розпочинається у 20-х pp. XX ст. Перший танцювальний фестиваль відбувся у м. Блекпул і презентував різні танцювальні напрями. Згодом з'явився Британський чемпіонат зі стандартних танців серед професіоналів й аматорів. Подією року, яка збирає найбільшу кількість глядачів у Блекпулі, і донині вва-жаєтсья командний турнір Фестивалю серед професіоналів. Сьогодні в цих змаганнях беруть участь команди з Німеччини, Японії, Італії, США, Австралії та країн Скандинавії.

Традиційним танцювальним фестивалем вважається Віденський бал, який відбувається у столиці Австрії підчас бального сезону. Віденські бали занесені ЮНЕСКО до переліку нематеріальної культурної спадщини людства. Особливість цього заходу полягає в дотриманні бального протоколу, за яким бал відкривають юні пари танцюристів -дебютантів, опівночі обов'язково

має відбутися «опівнічний виступ», а Віденський бал на світанку - закриття балу.

Наша країна також має власну танцювальну фестивальну традицію. Так, щороку в Києві проходить міжнародний фестиваль танців народів світу «DancesoftheWorld», під час якого можна відчути енергію культур і побачити розмаїття танцювальних стилів багатьох країн.

Неможливо уявити сучасне танцювальне мистецтво, кіно, театр і телебачення без надзвичайно чуттєвих, енергійних і розмаїтих латиноамериканських танців.

Латиноамериканські танці - загальна назва бальних і народних танців, що сформувалися на території Латинської Америки.

Це дивовижне поєднання традицій індіанської, африканської та іспанської культур. Однак найбільшого впливу латиноамериканські танці зазнали саме від іспанської музики. А зародилися вони на Кубі в середині XIX ст. Сьогодні поняття «латиноамериканські танці» об'єднує чимало течій. До основних з них належать самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв.

Румба - парний кубинський танець африканського походження. Вирізняється цей танець з-поміж інших передусім плавними рухами в поєднанні із широкими кроками. Най-відомішою в усьому світі мелодією румби є «Guantanamera» («Гуантанамера»), яку написав ХосеітоФернандес у 30-х pp. XX ст. на вірш Хосе Марті. У пісні йдеться про мешканку кубинської провінції Гуантанамо. Сьогодні цю композицію вважають класикою латиноамерикансього танцю.

Які характерні особливості прослуханої музики? Схарактеризуйте музичну мову твору (ритм, темп, характер, динаміку тощо).

Не менш улюбленим латиноамериканським танцем є самба, що виникла в Бразилії і сьогодні є одним з національних символів цієї країни. Самба здобула світове визнання завдяки бразильським карнавалам, най відоміший з яких відбувається в Ріо-де-Жанейро. У Бразилії виникли найрізноманітніші напрями самби, які розвиваються у численних танцювальних школах.

Бразильський композитор Зекінья де Абреу в 1917 р. написав інструментальну мелодію «ТІсо-ТісоnoFuba», яку знає весь світ під скороченою назвою «Тісо-Тісо». Цю мелодію досі люблять і пам'ятають майже в усіх країнах світу, хоча з моменту її створення минуло майже сто років

Самба у виконанні бальних танцівників

У. Підсумок уроку 

На якому інструменті виконується твір? Який його характер? Який танець нагадує твір?

Я у світі музики: досліджую, дію

1. За бажанням: спробуйте відтворити характерні рухи бразильської самби.

2. Колективна робота. Створіть програму «Шкільного балу», що складається з латиноамериканських танців.

3. Музичний проект: «Танці народів світу: краса та гармонія».

Знаменита колись Кармен Міранда… і щось почулося «не теє»? Правильно! Адже те, що ми з вами називаємо «Тіко-тіко» бразильянці – а також усі люди португалького кореня – вимовляють «чіку». А усе це назиється – «Чіку-чікунофуба»… почалося усе у 1917-му, коли у нас робили революцію, а композитор Зекінья де Абреу вирішив написати… веселу мелодію. «Чіку-чіку» - це така маленька бразильянска пташечка, не горобець, але будемо вважати її горобцем. «Фуба» - це кукурудзяне борошно». Словом, уся історія про те, як горобцеві «у кайф» жити на зерні…

 

                  Мелодія «Чіку-чіку» тривалий час залишалася суто-бразильянською, потім композитор у 31-му році її дещо переопрацював, але класичною мелодія – вже зі словами і опрацьована серйозними аранжувальниками зажила слави тільки на початку 40-х: тоді пісня про горобчика не лише лунала зі сцен, а й почала використовуватись у кіно… її переклали на усі можливі інструменти…

 

                  … а потмі почався «зорепад перекладів». Пісенька про кайфового горобця у зерні народу сподобалася. При цьому, мало хто звертав уваги, що визначення «самба», яке у нас побутує, це не зовмім правильно: «чіку-чіку» - це не самба, це такий національний музичний стиль «шоро»… і ось як це чудово звучить у виконанні Даліди…

 

                  …мова – французька, дехто думає – іспанська, але за такої швидкості текст просто не сприймається… і тут сталося невеличке диво! Мелодійка про горобчика перетврилася на… «стандарт» та «евергрін»! Виконувати її беруться не лише вуличні музики, а й такі генії гітари, як Пако де Лусія…

 

                  «Чіку-чіку» непогано виглядає також у вигляді перекладу на класичний склад філармонійного оркестру: Берлінський симфонічний вирішив опрацювати історію горобчика по-своєму…

 

Горобчина пісня неодноразово «бралася на інструмент і голос» - після першого «озвучення» у фільмі «Копакабана», цн ще далекі 30-і, мелодію постійно відтворюють – уже яке там покоління!

 

                  …а так добре починалося: сидів собі горобець… упав у кукурудзяне борошно… і вирішив, що у парадіз потрапив! Щоб ви усі так жили…

 

Це були «Мелодії Золотої Ери», четвер, коли ми «парлєву… італьяноверо… салудос, компаньєрос, а також шпрехаєм».. Завтра, у цей же час: «усі ми дуже любим оперу», а також бале

7 клас    Тема :Карнавал святому зики і танцю

Мета уроку: навчальна: ознайомити  учнів з одним  із  найвідоміших  танцю, цого різновидами ;згадати раніше вивчені твори, виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів розвиваюча : розвивати  вміння  глибоко  аналізувати  і  характеризувати  особливості  музичного  образу в його інтонаційному  становленні та  розвитку  як відображення  почуттів  людини;розвивати інтерес до аналогій класичної музики в інших галузях(літературі та кіномистецтві); розвивати  навички  втілення  емоційно-образного  змісту  музичного  твору  під  час  його  виконання

Музичний матеріал Тзн,Портрет Арбана

Тип уроку: комбінований

Хід уроку.

1.         Організація учнів до уроку .

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

Щороку шанувальники карнавалів й маскарадів приїжджають з найвіддаленіших куточків світу в італійське місто на воді - Венецію. Саме тут з'явилася вишукана традиція карнавального святкування. Вистави венеціанського карнавалу відбуваються просто неба, на тлі унікальних декорацій - пам'яток архітектури, які пов'язані між собою численними каналами й містками.

На центральній площі Сан-Марко відбувається церемонії відкриття карнавалу, а потім розпочинається масове костюмоване гуляння. Протягом двох тижнів у Венеції проводять різноманітні концерти, влаштовують неперевершені феєрверки, в театрах проходять вистави, а в середньовічних палацах - бали-маскаради. І звідусіль - з майданів і площ, з будинків міських жителів і величних споруд, та навіть із граційних гондол, що перевозять людей, - лунає жива музика!

Карнавал - театралізоване свято, учасники якого вдягають яскраві костюми й маски.

Роздивіться костюми й маски учасників карнавалу на ілюстраціях. Які інструменти звучать? Яка музика може лунати?

Карнавал надихає художників на створення вишуканих костюмів і загадкових масок, а композиторів - на написання чудової музики. У різний час музиканти відображали свої святкові карнавальні емоції у звуках, тембрах і ритмах.

Атмосферу карнавального свята можна почути у фортепіанному «Карнавалі Роберта Шумана», в увертюрах «Карнавал» Антоні-наДворжака, Гектора Берліоза, Олександра Глазунова. Італійський композитор і скрипаль Нікколо Паганіні написав варіації «Венеціанський карнавал» для скрипки і фортепіано, а французький композитор Жан-Батист Арбан - варіації «Карнавал у Венеції» для труби.

Не менш яскравий і захоплюючий карнавал відбувається щороку на іншому боці Земної кулі, в тропічній Бразилії, а саме в її столиці - Ріо-де-Жанейро. Особливістю бразильського карнавалу є форма його проведення. Глядачі розміщуються на трибунах уздовж самбадрому - спеціальної території, якою йдуть учасники карнавалу.

Пригадай, у чому полягають особливості цього танцю.

Парад шкіл самби - це неймовірно яскраве, блискуче й енергійне явище. Адже перед публікою по черзі рухаються фантастично оформлені платформи, на яких безупинно танцюють самбу запальні бразильські красуні. Щоб перемогти на конкурсі танцівники мають вразити журі, яке складається із 40 суддів, своєю хореографією, декораціями, костюмами, гримом. Тому кожна школа самби, зокрема й дитяча, вибирає тему, розробляє сценарій і упродовж року готує виступ.

Талант і фантазія сотень художників і праця тисяч бразильців перетворили Самбадром в казковий світ. Яких тільки образів тут можна побачити: дракони, слони й тигри, мешканці підводного царства, піратські кораблі, римські легіонери тощо.

Я у світі музики: сприймаю, розумію

ІУ.СержіоАбреу, «Бразильский карнавал» у виконанні дитячого естрадного ансамблю «Сюрприз».

Який загальний настрій прослуханих творів? Хто їх виконує? Чим вони відрізняються?

Я у світі музики: досліджую, дію

1. Яке значення музики й танців на карнавалі?

2. Здійсніть віртуальні екскурсії, щоб дізнатися про традиції карнавалу в Ніцці та інших містах.

3. Перегляньте в Інтернеті відеозапис карнавалу у Ріо-де-Жанейро. У чому виявляються особливості його проведення? Підготуйте повідомлення

4. Музичний проект. Уявіть себе режисерами-постановниками карнавального свята. Доберіть музичні твори, які допоможуть передати характерні образи традиційних карнавальних персонажів, наприклад, Кота, Джокера (Блазня), Венеціанської дами. Підготуйте пантоміму під музику кожного з творів. Організуйте і проведіть конкурс на кращу презентацію.

 

7 клас муз.мис.

 Тема: Фольклор і музичний театр.

 Мета: ознайомити дітей з поняттям  фольклор , музичний театр; розвивати музичні дані дітей; виховувати ціннісне ставлення дітей до мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія, портрет композитора.

Хід уроку

І.Організація класу

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.      Слово вчителя

Сучасна балетна вистава відрізняється від класичного балету тим, що їй притаманні ритмопластичні танці, пантоміма, елементи акробатики, світлозвукові ефекти, оригінальні декорації, костюми і навіть спів (хори).

Пригадайте характерні ознаки класичного балету?

 З яких танцювальних номерів складається балетна вистава?

Які балети ви знаєте?

Відомий композитор Ігор Стравінський створив балет «Весна священна», у якому відобразив язичницьку Русь навесні: з дівочими хороводами, культом Землі, жертвопринесенням на честь богині Весни. У балеті надзвичайно сильний і виразний ритм. Композитор використовує основні музичні засоби — тембр, гармонію і ритм, щоб зобразити взаємовідносини природи та людини. Новизна і складність музики відчули і глядачі під час прем’єри, і оркестр на репетиціях. Лібрето до балету написали сам композитор — Ігор Стравінський, і Ми-кола Реріх — всесвітньо відомий художник, який також створив декорації й костюми до вистави. Прем’єру балету глядачі не сприйняли, залишивши поза увагою оригінальність і складність хореографії на тему язич-ницьких обрядів. Але минули роки, і балет підкорив серця ша-нувальників мистецтва в усьому світі.

ІУ. Слухання  Ігор Стравінський, фрагменти з балету«Весна священна».

Чим вражає музика балету? Які картини-образи виникли у вашій уяві?

Чому глядачі на прем’єрі не сприйняли балет?

Я у світі музики: сприймаю, розумію

Сцена з балету І. Стравінського«Весна священна»

У. ПОРТРЕТ МИТЦЯ

Стравінський Ігор Федорович (1882—1971) — всесвітньо відомий композитор і диригент українського походження. Народився в сім’ї співака в Оранієнбаумі, поблизу м. Санкт-Петербург.

З дитячих років навчався гри на фортепіано. Талант композитора яскраво проявився в жанрі балету. Під керівництвом М. Римського-Корсакова були написані перші твори — скерцо і соната для фортепіано, сюїта

для голосу з оркестром «Фавн і пастушка», симфонія «Феєрверк»

для оркестру, прем’єру якої відвідав відомий хореограф Сергій Дягілєв. Він високо оцінив талант молодого композитора. Протягом трьох років співпраці з трупою Дягілєва Стравінський написав три балети, що принесли йому світову славу — «Жар-птиця», «Петрушка» та «Весна священна».

Стравінський, творчість якого вплинула на розвиток музики ХХ ст., посідає особливе місце серед композиторів того часу.

УІ. Робота над піснею

Прослухайте пісню Михайла Коваля «Балада про Крути». Пригадайте, що таке балада.

У цій пісні йдеться про криваві події 1918 р., коли відбувся нерівний бій між більшовицькою армією та загоном

київських студентів і бійців вільного козацтва на залізничній станції Крути. Запекле протистояння тривало упродовж п’яти годин. Завдяки значній кількісній перевазі супротивника українська молодь зазнала поразки, віддавши свої життя за українську державність.Під час поховання 27 юнаків, які потрапили до більшовиків у полон, а потім були ними страчені, поблизу Аскольдової могили в Києві голова Української Центральної Ради

М. Грушевський назвав загиблих героями, а поет П. Тичина присвятив мужнім патріотам вірш «Пам’яті тридцяти

УІІ. Релаксація

1.Які теми та образи використав у своєму балеті «Весна священна» Ігор Стравінський?

2.Поміркуйте, чому композитори сучасності звертаються до фольклору та музичних традицій минулого?

УІІІ.  Д/з

Об’єднайтесь у групи, оберіть легенду або міф, проілюструйте її музичними фрагментами (народної та сучасної музики), створіть ескізи декорацій. Поясність свій вибір музичних творів.

Визначте жанр твору, дайте назву.

 Тема: ​Сучасний музичний світ. 

(Узагальнення) Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій.

 Тип уроку:​ закріплення знань.

Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​  Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ 

Прогортайте сторінки книги , повторіть засвоєний матеріал.

4.Вікторина теоретична

 1. Як називається твір, який виконували музиканти в к/ф «Титанік»?

2. Що ви знаєте про композитора Л.Бетховена?

 3. Що таке токата?

4. Які твори Й.Баха ви знаєте?

5. Які види народних пісень ви знаєте?

 6. Хто така Ніна Матвієнко?

 7. Які фестивалі в Україні ви можете назвати?

 8. Чий музичний альбом «Останнє Різдво»?

9. Як розшифровується слово лібертанго?

10.  Що таке румба?

11.  Як називається площа де відбувається карнавал?

12.  Що таке карнавал?

5. Практичні завдання уроку​ ​

Повторення вивчених пісень.

 6. Підсумки уроку.

 Тема: ​Фольклор і музичний театр. Опера.

Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із

 естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів,

 музичними творами, поглибити знання музичної грамоти;

 ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ введення в тему.

Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас. Музичний матеріал: Слухання: ​Є. Станкович, «Ой глибокий колодязю», «Русалчині купала» з фолк­опери «Коли цвіте папороть» у виконанні хору ім.. Г.Верьовки, солістка Ніна Матвієнко. ­ Балада про крути» М. Коваля (

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

 ІІ.Мотивація навчальної діяльності

ІІІ.  Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

ІУ.Актуалізація опорних знань учнів ​ 

 ­ Що таке фольклор? ­ Що таке музичний театр? ­ Чи можуть вони поєднатися?

 4.Розкриття теми уроку.​

 Розповідь про Є. Станковича і його фольк­оперу «Цвіт ­папороті». 

1.МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП ​(ст..34)

2.Слухання: ​Є. Станкович , «Купала», ІІ дія з фольк­опери «Коли цвіте папороть» у виконанні камерного хору Київ. ­ Схарактеризуйте образи, які виникають у цьому фрагменті. Які його композиційні особливості? Слухання: ​Є. Станкович, «Ой глибокий колодязю», «Русалчині купала» з фолк­опери «Коли цвіте папороть» у виконанні хору ім.. Г.Верьовки, солістка Ніна Матвієнко. ­ Як у другій дії опери відображені святкові обряди на Івана Купала? ­ Який характер музичного фрагменту твору?­ Чим вражає прослухана музика? ­ Що незвичного у виконанні помітили? Розповідь про життя композитора Є. Станковича  У. Практичні завдання уроку​ ​

1. Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування;

2.Хоровий спів: розучування пісні «Балада про крути» М. Коваля 

3. Вивчення теоретичного матеріалу ​

УІ. Підсумки уроку, оцінювання.Релаксація…

 ­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

УІІ. Д\з послухати фольк –оперу.

 

Урок 10 Тема: ​Фольклор і музичний театр. Балет.

Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити  їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів,  музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття , вокально­хорових і творчих  навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань. Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​ (1­2 хв.). Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ Окрім опери, що ще являється музичним театром? ­ Що таке балет? ­ Чи можуть фольклор та балет існувати поряд?

4.Розкриття теми уроку.​

 Сучасна балетна вистава характеризується, окрім ритмопластичних танців і пантоміми, елементами акробатики, світлозвуковими ефектами, оригінальними декораціями та костюмами і навіть співом (хорами). ­ Пригадайте характерні ознаки класичного балету? ­ З яких танцювальних номерів складається балетна вистава? ­ Які балети ви знаєте?Розповідь про балет І. Стравінського «Весна священна». 

 Слухання: ​І.Стравінський , балет «Весна священна» (фрагменти) ­

Чим вражає музика балету? ­

Які­картини­образи виникли в вашій уяві? ­

Чому,на вашу думку, глядачі не сприйняли балет одразу?

Розповідь про життя І.Стравінського. 

5. Практичні завдання уроку​ ​. Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; Хоровий спів: розучування пісні «Балада про крути» М. Коваля 

 Вивчення теоретичного матеріалу ​

7. Підсумки уроку, оцінювання 

­ Що нового ви дізналися на уроці?

 Чи сподобався вам урок? 

 Чим саме?

­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

8. Д\з

 Тема: ​Аранжування в музиці.

 Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій.

Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

 Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова,фонохрестоматія 7 клас.

Хід уроку

 1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​ (1­2 хв.). Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ (2 хв.) ­

Що таке аранжування, як ви гадаєте?

Аранжування в музиці це  – пристосування, переклад музичного твору, написаного для певного інструмента (голосу,  співака чи ансамблю), для його виконання в іншому складі інструментів (голосів).

 4.Розкриття теми уроку.​

 Розповідь про найвідоміших композиторів­ аранжувальників. 

Слухання: ​Ніколо Паганіні, Каприс № 24 ля мінор для скрипки. ­ Поміркуйте, у чому полягає віртуозність виконання цього твору. Який характер музики? Слухання: ​Ференц Ліст, Етюд №6 для фортепіано (за каприсом №24 Паганіні). Розповідь про життя композитора Н.Паганіні. 

5. Практичні завдання уроку​ ​

 Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування;

Хоровий спів: розучування пісні «Музика слова» А.Олейнікова 

6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

. 7. Підсумки уроку, оцінювання .­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

8. Д/з

Тема: ​Аранжування в музиці. (продовження)

 Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів, музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

 Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова,

, комп’ютер, зошити, фонохрестоматія 7 клас.

Хід уроку

 1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​ (1­2 хв.). Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ (2 хв.) ­ З яким композитором аранжувальником ми познайомились на минулому уроці? ­ Розкажіть про нього? ­ Пригадайте, що вам відомо про жанр рапсодії. Що характерно для нього?

 4.Розкриття теми уроку.​(10 хв). На тему Паганіні написано багато творів різних жанрів. Наприклад С.Рахманінов написав Рапсодію  на тему Каприса №24. Як ви пам’ятаєте жанр рапсодії виник у далекому минулому,  сягаючи  часів давньогрецьких співаків­ оповідачів. Сучасна рапсодія – це інструментальний твір  вільної  форми, в основі якого зазвичай покладено народну тему.  Рапсодію Сергія Рахманінова  на тему  Паганіні вирізняє масштабний задум, величне темброве   рішення (її виконує оркестр із сколюючим фортепіано), виразна тема, ознаки три  частинної  композиції концерту, наскрізний тематичний  розвиток.

Слухання: ​Сергій Рахманінов , Рапсодія на тему Паганіні.­ Як змінилася тема Н.Паганіні у творі С.Рахманінова? ­

 Які особливості звучання прослуханого твору?

 Слухання: ​Ніколо Паганіні – Мирослав Скорик, цикл 24 каприси для великого  симфонічного  оркестру.

 Розповідь про життя композитора Мирослава Скорика. (ст..45)

Слухання: ​Н. Паганіні, Каприс №24 ля мінор в рок­аранжуванні Віктора Зінчука. 5. Практичні завдання уроку​ ​(15 хв). Розспівування. Вокально ­хорові вправи; розспівки; вправи на  основі мелодій пісень; сольфеджування; Хоровий спів: розучування пісні «Музика слова» А.Олейнікова (ст..42­43) 6. Вивчення теоретичного матеріалу ​(5 хв.).

 7. Підсумки уроку, оцінювання (5 хв ​ .). ­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані? 8. Додаткові завдання ​(3 хв.)(ст..46)Урок 13

Тема: ​Сучасне аранжування класичних творів.

 Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити  їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю композиторів,  музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­ хорових і творчих навичок,  навичок образного, осмисленого сприйняття музики; ​ виховна: формувати емоційні,  естетичні,  моральні,  загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й  патріотичних  почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій.

Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л, фонохрестоматія 7 клас.

 

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

2.Мотиваційний​ . Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ (2 хв.) ­ Давайте згадаємо, що таке аранжування? ­ Як ви гадаєте чим відрізняється сучасне аранжування від класичного?

4.Розкриття теми уроку.​.  Розповідь про Поля Моріа. 

1.Слухання: ​Й. Бах, Скерцо із сюїти №2 у виконанні оркестру Поля Моріа. ­ Чому, на вашу думку, ця музика популярна вже майже півстоліття? ­ Порівняйте інтерпретацію П.Моріа з виконанням, яке ви слухали раніше. Чи змінилася музика? 2.Слухання: ​Джоаккіно Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у виконанні оркестру П.Моріа. ­ Чи можна стверджувати, що сучасне аранжування надало класичній музиці нового «забарвлення»?

3.Слухання: ​Томазо Альбіноні – Ремо Джадзотто, «Адажіо» у виконанні оркестру П.Моріа.­ Опишіть свої враження від прослуханого твору. Які образи народжуються у вашій уяві під час прослухування музики? Розповідь про життя композитора П.Моріа.  Засвоєння поняття «аранжування пісні» 

5. Практичні завдання уроку​ ​

1. Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; 2.Хоровий спів: розучування пісні «Стоїть тополя» О.Осадчого 

6. Вивчення теоретичного матеріалу 

 7. Підсумки уроку, оцінювання (5 хв ​ .). ­

Що нового ви дізналися на уроці? ­

Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

 

7клас   Тема: Аранжування в музиці

 Мета: ознайомити дітей з поняттям  оранжування , відомими композиторами ; розвивати музичні дані дітей; виховувати ціннісне ставлення дітей до мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія, портрет композитора.

Хід уроку

І.Організація класу

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-          Пригадайте, що вам відомо про жанр рапсодії.

-          Що характерно для нього?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.         Слово вчителя

Аранжування тем Паганіні входить до відомого Концерту для фортепіано з оркестром Сергія Рахманінова й має назву «рапсодія». Як ви пам’ятаєте, жанр рапсодії виник у далекому минулому — сягає часів давньогрецьких співаків-оповідачів. Сучасна рапсодія — це інструментальний твір вільної форми, в основі якого зазвичай покладено народну тему. Рапсодію на тему Паганіні С. Рахманінова вирізняє масштабний задум, величне темброве рішення — її виконує оркестр із солюючим фортепіано; виразна тема, ознаки тричастинної композиції кон-церту, наскрізний тематичний розвиток.

ІУ. Слухання Сергій Рахманінов,Рапсодія на тему Паганіні з Концерту для фортепіано з оркестром № 1.

1.Обговорення.

Як змінилася тема Н. Паганіні у творі С. Рахманінова?

Які особливості звучання прослуханого твору?

2.Розповідь про композитора

Концертна рапсодія для соло фортепіано з оркестром є, водночас, варіаційним циклом на тему Двадцять четвертого Капрису НікколоПаганіні.Видатний український композитор Мирослав Скорик створив блискучі оркестрові обробки каприсів Паганіні, у яких дотепно зіставив музику ХІХ ст. і сучасні мотиви.Пізніше, на основі інструментальної інтерпретації Мирослава Скорика каприсів Паганіні був створений балет «Каприси».

Балетмейстером-постановником твору став народний артист України Віктор Литвинов. Сюжет балету «Каприси» — це історія великого маестро, геніального творця поза часом і простором. Це спроба показати долю окремої особистості.Нікколо Паганіні — Мирослав Скорик, Десять каприсів із циклу «24 каприси для великого симфонічного оркестру» (на вибір

3. ПОРТРЕТ МИТЦЯ

Скорик  Мирослав Михайлович (народ. в 1938 р.) — український композитор і музикознавець, внучатий племінник видатної співачки Соломії Крушельницької. Народивсяу Львові, тут відвідував музичну школу. Навчався у Львівській державній консерваторії ім. М. В. Лисенка під керівництвом Станіслава Людкевича. Після закінченню стажувався у Дмитра Кабалевського. Тривалий час викладав композицію в Київській консерваторії. У доробку митця — різноманітні музичні жанри: опера, балет, реквієм, концерти (для оркестру, для віолончелі з оркестром, для фортепіано, скрипки), твори для оркестру, різноманітних ансамблів, сольного фортепіано. Окрім того, композитор завзято писав музику до багатьох фільмів і театральних вистав, джазову та популярну музику. У музичній редакції Мирослава Скорика світ побачив опери М. Леонтовича «На Русалчин великдень», А. Вахнянина «Купало», Д. Січинського «Роксолана».У своїх творах М. Скорик переосмислює український, зокрема карпатський, фольклор, а також втілює власне бачення міської са-лонної музики, джазу. Композиції митця постійно звучать на укра-їнській та європейській сценах, а також у США, Канаді й Австралії.

Сьогодні Мирослав Скорик є співголовою Спілки композиторів України і художнім керівником Національного театру опери та ба-лету ім. Т. Г. Шевченка (м. Київ). М. Скорик диригує оркестром

4. Слухання   Нікколо Паганіні, Каприс № 24 ля мінору рок-аранжуванні

Віктора Зінчука.

4. 1.Поміркуйте, чим сучасна інтерпретація одного з творів, який вам

сподобався, відрізняється від оригіналу композитора.

4. 2.Як у сучасних аранжуваннях змінюється музичний образ твору, його

форма та засоби виразності (мелодика, ритм, темп, динаміка, інстру-ментування тощо)?

У. Підсумок уроку -рефлексія

Продовжи речення:

-Я сьогодні молодець…

- Мені найбільше сподобалось...

УІ. Домашнє завдання

 Об’єднайтесь у групи і знайдіть в Інтернеті колекцію картин, скульптур, архітектурних споруд, зміст яких співзвучний музичним творам, прослуханим на уроці. Створіть музичне слайд-шоу на тему «Музика крізь віки: Н. Паганіні – Ф. Ліст – С. Рахманінов – М. Скорик.

 

Тема: ​Сучасне аранжування класичних творів. (продовження)

Мета: ​ навчальна: розширити загально­естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити  їх із естетичними, жанрово­стилістичними поняттями, з життям і творчістю  композиторів,   музичними творами, поглибити знання музичної грамоти; ​ розвиваюча: розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих  навичок,  навичок образного, осмисленого сприйняття музики; виховна: формувати емоційні,  естетичні,  моральні, загальнолюдські та національні якості особистості ­ національної гордості й  патріотичних  почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій. Тип уроку:​ комбінований, поглиблення знань.

Обладнання:​ Підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, фонохрестоматія 7 клас.

Хід уроку

1. Організація класу . Вхід учнів під музику, музичне вітання.

 2.Мотиваційний​ (1­2 хв.). Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. 3.Актуалізація опорних знань учнів ​ (2 хв.) ­ Що ви пам’ятаєте з пришлого уроку? ­ Що таке аранжування?

4.Розкриття теми уроку.​(10 хв). Відомий французький піаніст Річард Клайдерман підкорив Європу витонченими аранжуваннями, у яких разом із фортепіано звучать електрогітари, сучасні ударні, синтезатори. Репертуар музиканта не обмежується одним стилем. Його інтереси різнобічні: від класичних творів до джазових. Та все ж Річард Клайдерман – це передусім майстер романтичних настроїв. Недарма його називають «принцом романтики». Пригадайте Місячну сонату Л.Бетховена, І частину якої ви слухали в 6 класі. 

Чому соната отримала таку назву? Послухайте твір в аранжуванні Р.Клайдермана. Слухання: ​Л.Бетховен , Соната №14, Іч., в аранжуванні Р.Клайдермана. ­ Чи змінилася музка? ­ Який емоційний стан викликала ця музика?Пригадайте твори Ф.Шуберта, які ви лухали на уроках музичного мистецтва. Як ви можете схарактеризувати його музику? Слухання: ​Ф.Шуберт, Серенада в класичному виконанні та в аранжуванні Р.Клайдермана. ­ Як зміни відбувалися у процесі аранжування? Поміркуйте, що отримала нового та що втратила музика у процесі аранжування. Розповідь про життя Р.Клайдермана. (ст..53) 5. Практичні завдання уроку​ ​(15 хв). Розспівування. вокально­хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування; Хоровий спів: розучування пісні «Стоїть тополя» О.Осадчого 

6. Вивчення теоретичного матеріалу ​

7. Підсумки уроку, оцінювання . ­ Що нового ви дізналися на уроці? ­ Чи сподобався вам урок?  Чим саме? ­ Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар